Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Hamborg/Slesvig-Holsten: ETCS mellem Flensborg–Maschen
Artikel over nævnte emne er læst i tyske Lokreport og er en pressemeddelelse fra Deutsche Bahn. Artiklen er oversat til dansk som vedhæftet pdf-fil via Google Oversæt og kan ses i vedhæftet fil.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Hamborg/Slesvig-Holsten: ETCS mellem Flensborg–Maschen
Af steenth. 1/09-24, 18:59.
Seneste redigering: 1/09-24, 19:03 af steenth
Citat fra: Hansen, Hans Werner Dato  1/09-24, 09:51Artikel over nævnte emne er læst i tyske Lokreport og er en pressemeddelelse fra Deutsche Bahn. Artiklen er oversat til dansk som vedhæftet pdf-fil via Google Oversæt og kan ses i vedhæftet fil.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Jeg har fundet den originale pressemeddelelse:
https://www.deutschebahn.com/de/presse/presse-regional/pr-hamburg-de/aktuell/presseinformationen-regional/Fuer-mehr-Zuverlaessigkeit-Deutsche-Bahn-startet-Modernisierung-der-Strecke-Flensburg-Maschen-13042274#

Den henviser videre til denne side, hvor der en beskrivelse af projektet:
https://digitale-schiene-deutschland.de/en/projects/flensburg-maschen

Her er også en nyhed om det:
https://digitale-schiene-deutschland.de/en/news/2024/Start%20of%20construction-flensburg-maschen

Så de skrifter de relæ-anlæg, som har i nogle på stationer, med nye anlæg med signaler og bruger de nuværende elektriske sikringsanlæg i første og derefter i anden fase sættes ETCS niveau 2 på. Jeg kan se på en anden side på hjemmesiden, at de første strækninger bliver med signaler, men på efterfølgende strækninger bliver uden signaler.

På Flensborg-Padborg nøjes med at bruge det nuværende anlæg og sætter ETCS niveau 2 oven på.
https://digitale-schiene-deutschland.de/en/projects/border-crossing-denmark-padborg-flensburg

Jeg har valgt den engelske version af teksterne på https://digitale-schiene-deutschland.de/en, når de er der, men der også selvfølgelig også en version på tysk... Det er guldgrube af informationer om udrulning af ETCS i Tyskland.

Mvh
Steen

Jeg har ikke indtryk af at lokomotiver i noget omfang fortsætter ned i Tyskland, selvom de også har tysk sikringssystem.

Citat fra: nj_kruse Dato  1/09-24, 19:43Jeg har ikke indtryk af at lokomotiver i noget omfang fortsætter ned i Tyskland, selvom de også har tysk sikringssystem.

Her er det vist nødvendig at få defineret, hvad der menes med "længere ned i Tyskland" og om vi taler om passagertog eller godstog - eller begge.

Citat fra: Svend Dato  1/09-24, 19:56
Citat fra: nj_kruse Dato  1/09-24, 19:43Jeg har ikke indtryk af at lokomotiver i noget omfang fortsætter ned i Tyskland, selvom de også har tysk sikringssystem.

Her er det vist nødvendig at få defineret, hvad der menes med "længere ned i Tyskland" og om vi taler om passagertog eller godstog - eller begge.
Jeg mente selvfølgelig godstog. Skifter de ikke lokomotiv i Padborg?

Hamborg/Slesvig-Holsten: ETCS mellem Flensborg–Maschen
Af Svend. 1/09-24, 20:13.
Seneste redigering: 1/09-24, 20:21 af Svend
Citat fra: nj_kruse Dato  1/09-24, 20:10
Citat fra: Svend Dato  1/09-24, 19:56
Citat fra: nj_kruse Dato  1/09-24, 19:43Jeg har ikke indtryk af at lokomotiver i noget omfang fortsætter ned i Tyskland, selvom de også har tysk sikringssystem.

Her er det vist nødvendig at få defineret, hvad der menes med "længere ned i Tyskland" og om vi taler om passagertog eller godstog - eller begge.
Jeg mente selvfølgelig godstog. Skifter de ikke lokomotiv i Padborg?

Nogle gør .......  andre ikke. Her et DB Cargo dansk lokomotiv et pænt stykke syd for Hamburg
https://www.bahnbilder.de/1200/db-cargo-scandinavia-185-326-3-1338700.jpg

Citat fra: nj_kruse Dato  1/09-24, 19:43Jeg har ikke indtryk af at lokomotiver i noget omfang fortsætter ned i Tyskland, selvom de også har tysk sikringssystem.
Det er starten på at tyskerne efterhånden kommer over på ETCS. Og de har også andre grunde end bare at man kører over grænsen med de samme tog. Man kan øge kapaciteten med selve systemet og de arbejder også med at bruge ATO, så toget kan kører automatisk, som også øger kapaciteten.

For de har samlet en masse dele, som gør det lettere for dem. For de har forvejen lange strækninger med moderne sikringsanlæg, som kan bruges med ETCS. Og de skal "kun" udfylder huler med gamle sikringsanlæg med at udskifte dem med nye. For før vi i Danmark gik i gang med nyt signalsystemet, så var andelen af moderne sikringsanlæg meget lille. Så det er også interessant hvad for vej tyskerne er gået.

Citat fra: nj_kruse Dato  1/09-24, 19:43Jeg har ikke indtryk af at lokomotiver i noget omfang fortsætter ned i Tyskland, selvom de også har tysk sikringssystem.

Mig bekendt kører diverse godstog mellem Malmø og Maschen med trækkraft, som har det i dag nødvendige udstyr for at kunne køre denne strækning hele vejen. Desuden køres alle DSB Eurocitytog mellem København H til Hamburg Hbf med de nye DSB Vectron lokomotiver.

Citat fra: nj_kruse Dato  1/09-24, 20:10
Citat fra: Svend Dato  1/09-24, 19:56
Citat fra: nj_kruse Dato  1/09-24, 19:43Jeg har ikke indtryk af at lokomotiver i noget omfang fortsætter ned i Tyskland, selvom de også har tysk sikringssystem.

Her er det vist nødvendig at få defineret, hvad der menes med "længere ned i Tyskland" og om vi taler om passagertog eller godstog - eller begge.
Jeg mente selvfølgelig godstog. Skifter de ikke lokomotiv i Padborg?

Det er kun ved meget sjældne lejligheder at DB skifter lokomotiv i Padborg. Br185 og EG kan køre i både dk og de

Citat fra: nj_kruse Dato  1/09-24, 19:43Jeg har ikke indtryk af at lokomotiver i noget omfang fortsætter ned i Tyskland, selvom de også har tysk sikringssystem.
HectorRail kører ugentligt med samme lok fra Basel til Oslo (Rolvsøy). Meget længere sydpå kommer man ikke i Tyskland. :-)

/Bjørn

Citat fra: nj_kruse Dato  1/09-24, 20:10
Citat fra: Svend Dato  1/09-24, 19:56
Citat fra: nj_kruse Dato  1/09-24, 19:43Jeg har ikke indtryk af at lokomotiver i noget omfang fortsætter ned i Tyskland, selvom de også har tysk sikringssystem.

Her er det vist nødvendig at få defineret, hvad der menes med "længere ned i Tyskland" og om vi taler om passagertog eller godstog - eller begge.
Jeg mente selvfølgelig godstog. Skifter de ikke lokomotiv i Padborg?

Du kommer for lidt ud... :-) De sidste tyve år har EG dagligt kørt Malmö-Maschen og omvendt :-)

Gå op Sider:[1]
Maribo Sukkerfabrik
Maribo Sukkerfabrik

A/S Maribo Sukkerfabrik blev grundlagt i 1896 af Storkøbmand C. A. Quade i Maribo og to store københavnske firmaer. Allerede to år senere blev fabrikken solgt til De danske Sukkerfabrikker og i denne koncern fungerede fabrikken frem til nedlæggelsen i 1963.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak