Citat fra: tgsen Dato 11/08-24, 09:24Citat fra: anho Dato 10/08-24, 22:18Citat fra: tgsen Dato 10/08-24, 09:45Citat fra: 1993matias Dato 10/08-24, 09:40Citat fra: Per Holm Dato 9/08-24, 17:17Til gengæld kunne det være interessant hvordan situationen om 2½ år skal klares. Da vil strkn. 11 (Peberholmbanen) efter planen være ERTMS og dermed vil alt materiel der kommer over være ETCS.
Hvis der ikke udstedes flere licenser til at bygge STM-ZUB123 vil der ikke kunne køres længere end til den kommende overhalings- og vendesporsstation mellem Øre og Ig hvorpå der kan vendes og køres tilbage.
Vil "man" det?
Det første øresundstog er ombygget med ETCS, og serieombygningen begynder snart. Ikke at udstyre dem med DK-STM er da tåbeligt uden lige, så det tænker jeg da, de har gjort.
Tåbeligt hvordan? Det vil drive svensken tilbage fra Kbh H til CPH Kastrup. Det er da helt i tråd med hvad de ellers gør.
Tror du seriøst at DSB
1: forsøger at forhindre Øresundstog i at køre ind til København H
Ja
Citatog
2: at politikerne og embedsværket ville tillade sådan en plan?
Der er jeg mere usikker. Nogle ville, andre ikke.
Tror du skal tage sølvpapirshatten af.
Øresundstrafikken er på kontrakt, så Transdev/SJ SKAL have materiale til at kunne køre til København H. Hvorfor skulle DSB have den ringeste tanke om at spolere dette? Kanalerne bliver jo tildelt af BaneDanmark...