Citat fra: steenth Dato 5/09-24, 09:25Jeg har kigget på udsendelsen på DRTV. Det intet reelt nyt. Jeg synes det ikke specielt godt, at spørge direktøren om en konkret måned og strækning uden han har lejlighed til at undersøge hvad er galt. Og udsendelsen har kun fokus på DSB og ikke den, som er årsag til de fleste forsinkelser, Banedanmark.
Ja, der er mange ting som kunne være blevet nævnt i programmet:
De tyske ICE tog og Amtrak har langt dårligere punktlighed end DSB's fjernbanetog.
R-nettet bestående af Lokaltog og Movia's R busser har, ligesom S togene, meget højt punktlighed, fordi infrastrukturen lokaltog kører i næsten lukkede systemer, og R busserne kører direkte via landevejene.
Mange kan, mod en anelse forlænget rejsetid, søge på rejseplanen, og tage andre veje, som ikke involverer DSB's fjern og regionaltog.
I sidste ende er det op til folk at stemme på partier, som går ind for kollektiv transport, hvis de vil se forbedringer.
For kun 40kr, eller 450kr ekstra om måneden, kan man køre på DSB første klasse ubegrænset i alle regionaltog, uanset rutens længde.
Og jeg kunne blive ved...