Nå men, her er en undersøgelse i Storkøbenhavn fra 2023, der undersøger to scenarier.
1. sænkning på motorveje fra 110 til 80
2. sænkning på motorveje fra 110 til 80 og i byområder maks. 50 km/t.
Hastighedsnedsættelser og trafikstøj, Analyse af konsekvenser for omegnskommunerne til København, marts 2023, MOEPå side 22 ses denne tabel, der beskriver reduktionen i antallet af støjbelastede boliger langs vejnettet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. På side 23 ses den tilsvarende tabel for den ydre ring.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Mellem side 15 og 16 beskrives ændringer i tidsforbruget for trafikanterne, der angives på mellem 1 og 5 minutter over en ca. 20 km lang strækning.
Et tidstab i den størrelse er vel acceptabel, når man medregner reduktionen i støjbelastede boliger som angivet i tabel 5 og 6?
På side 26 til 29, ses en opgørelse med kort over ændringen i støjniveauet langs vejnettet, hvor scenarie 1 medfører en svag stigning langs kommuneveje, og scenarie 2 en generel sænkning på de fleste veje.