Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Bedre kollektiv transport fra Avedøre Holme til Roskilde
Gå ned Sider:[1] 2 3
Bor i et villakvarter tæt ved avedøre holme, og studerer i Roskilde, og det tager over dobbelt så lang tid at tage kollektiv transport, sammenlignet med bilen.

Hvordan ville i sikre hurtigere og mere pålidelig kollektiv transport fra Avedøre Holme til Roskilde?

I øjeblikket er det hurtigst at tage 500S fra CPH buisness park ad motorvejen til Ørestad, og så tage cph lufthavn - slagelse toget til Roskilde, men dette tog kører kun 1 gang i timen, og 500S risikerer at sidde fast på motorvejen, samt være forsinket fra resten af sin små 2 timer lange rute.

Økonomi er ingen begrænsning, men gerne så meget frekvens, hastighed, og pålidelighed som muligt for pengene, og også gerne kort anlægstid hvis muligt.

Bedre kollektiv transport fra Avedøre Holme til Roskilde
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 17/08-24, 21:08.
Seneste redigering: 17/08-24, 21:12 af Per Holm
Den er sgu' svær.

København Syds kommende "Øresundsperroner" burde gøre det meget nemmere at komme til og fra pgl. tog.

Ellers må du ud og køre 200S og skifte på Rødovre og Høje Taastrup (evt. senere på Glostrup).

Lad Rejseplanen.dk med mellemrum udfordre dine valg - der kan ske ændringer.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Bedre kollektiv transport fra Avedøre Holme til Roskilde
Af steenth. 17/08-24, 21:56.
Seneste redigering: 17/08-24, 22:00 af steenth
Jeg har et andet forslag - flyt! For det er svært at rejse på tværs.

Det er svært at gøre noget, når man pendler imellem bopæl og arbejdsplads/studiested, når man skal skifte en eller flere gange. Jeg kiggede lidt i rejseplanen - hurtigste rute er 42 minutter - det er ikke galt. Andre alternativer for CPH buisness-Trekroner ligger på omkring 50 minutter. Det er ikke galt.

Spørgsmålet at få lagt nogle ruter til knudepunkter, som Høje Taastrup, Glostrup når der kommer perroner på fjernspor, Valby, Ørestad og København Syd. CPH buisness ligger allerede godt med 500S til Glostrup og Ørestad (og 200S ikke kommer til en fjerntogsstation)

Ellers jeg se i DSB langstiget oplæg til fremtidenskøreplaner, at på Roskilde-København Syd-Lufthavn, at de har haft tanker om 4 tog timen i hver retning. Det vil hjælpe frekvensen, hvis de får det i gennem.

Bedre kollektiv transport fra Avedøre Holme til Roskilde
Af mgameing123. 17/08-24, 23:20.
Seneste redigering: 17/08-24, 23:22 af mgameing123
Citat fra: steenth Dato 17/08-24, 21:56Jeg har et andet forslag - flyt! For det er svært at rejse på tværs.

Det er svært at gøre noget, når man pendler imellem bopæl og arbejdsplads/studiested, når man skal skifte en eller flere gange. Jeg kiggede lidt i rejseplanen - hurtigste rute er 42 minutter - det er ikke galt. Andre alternativer for CPH buisness-Trekroner ligger på omkring 50 minutter. Det er ikke galt.

Spørgsmålet at få lagt nogle ruter til knudepunkter, som Høje Taastrup, Glostrup når der kommer perroner på fjernspor, Valby, Ørestad og København Syd. CPH buisness ligger allerede godt med 500S til Glostrup og Ørestad (og 200S ikke kommer til en fjerntogsstation)

Ellers jeg se i DSB langstiget oplæg til fremtidenskøreplaner, at på Roskilde-København Syd-Lufthavn, at de har haft tanker om 4 tog timen i hver retning. Det vil hjælpe frekvensen, hvis de får det i gennem.
Det hjælper hellere ikke at den del af København er kvælt i motorvej.

Jeg vil sige ikke tage offentlig transport og køre bil. Som du siger det er meget hurtigere.

Citat fra: mgameing123 Dato 17/08-24, 23:22Jeg vil sige ikke tage offentlig transport og køre bil. Som du siger det er meget hurtigere.

Hvad vil du så? Cykle eller gå?

Citat fra: Svend Dato 18/08-24, 05:58
Citat fra: mgameing123 Dato 17/08-24, 23:22Jeg vil sige ikke tage offentlig transport og køre bil. Som du siger det er meget hurtigere.
Hvad vil du så? Cykle eller gå?
Han vil køre bil. Han formulerer sig bare kluntet.

Citat fra: Michael Deichmann Dato 18/08-24, 11:56
Citat fra: Svend Dato 18/08-24, 05:58
Citat fra: mgameing123 Dato 17/08-24, 23:22Jeg vil sige ikke tage offentlig transport og køre bil. Som du siger det er meget hurtigere.
Hvad vil du så? Cykle eller gå?
Han vil køre bil. Han formulerer sig bare kluntet.
Ja server hvad jeg prøver at sige. Hellere køre i bil hvis det er nemmere.

Citat fra: mgameing123 Dato 18/08-24, 21:01
Citat fra: Michael Deichmann Dato 18/08-24, 11:56
Citat fra: Svend Dato 18/08-24, 05:58
Citat fra: mgameing123 Dato 17/08-24, 23:22Jeg vil sige ikke tage offentlig transport og køre bil. Som du siger det er meget hurtigere.
Hvad vil du så? Cykle eller gå?
Han vil køre bil. Han formulerer sig bare kluntet.
Ja server hvad jeg prøver at sige. Hellere køre i bil hvis det er nemmere.

Så må vi indføre 80 km/t zone på motorvejene.

Det halverer støjniveauet fra dækstøj og luftstøj fra bilerne, og reducerer tidsforskellen mellem offentlig transport og bil.

Der er ingen tekniske argumenter for at køre hhv. 110 og 130 km/t på motorveje, da det kun skaber støjproblemer og kapacitetsproblemer.

/ Viktoria - 3/4 uddannet Arktisk Ingeniør


Så må vi indføre 80 km/t zone på motorvejene.

Det halverer støjniveauet fra dækstøj og luftstøj fra bilerne, og reducerer tidsforskellen mellem offentlig transport og bil.

Der er ingen tekniske argumenter for at køre hhv. 110 og 130 km/t på motorveje, da det kun skaber støjproblemer og kapacitetsproblemer.
[/quote]
Tror du selv det gør den store forskel?

Alle der kører på motorveje ind mod de større byer ville være henrykte for at køre 80 km/t pm morgenen og tilsvarende hjem om eftermiddagen.

Udfordringen ligger i den manglende sammenhæng fra hjem til station og fra station til arbejdsplads samt at den kollektive trafik stadig er utrolig ustabil.

Så hellere sidde lunt og tørt i egen bil end stå udenfor og fryse og måske blive gennemblødt for at køre i en bus eller tog med ståplads og dårlige forhold.



Citat fra: Viktoria Skov Dato 19/08-24, 11:08
Citat fra: mgameing123 Dato 18/08-24, 21:01
Citat fra: Michael Deichmann Dato 18/08-24, 11:56
Citat fra: Svend Dato 18/08-24, 05:58
Citat fra: mgameing123 Dato 17/08-24, 23:22Jeg vil sige ikke tage offentlig transport og køre bil. Som du siger det er meget hurtigere.
Hvad vil du så? Cykle eller gå?
Han vil køre bil. Han formulerer sig bare kluntet.
Ja server hvad jeg prøver at sige. Hellere køre i bil hvis det er nemmere.

Så må vi indføre 80 km/t zone på motorvejene.

Det halverer støjniveauet fra dækstøj og luftstøj fra bilerne, og reducerer tidsforskellen mellem offentlig transport og bil.

Der er ingen tekniske argumenter for at køre hhv. 110 og 130 km/t på motorveje, da det kun skaber støjproblemer og kapacitetsproblemer.
Hvad tror du en motorvej er til? At køre sneglefart?

Citat fra: Worm Dato 19/08-24, 11:53Så må vi indføre 80 km/t zone på motorvejene.

Det halverer støjniveauet fra dækstøj og luftstøj fra bilerne, og reducerer tidsforskellen mellem offentlig transport og bil.

Der er ingen tekniske argumenter for at køre hhv. 110 og 130 km/t på motorveje, da det kun skaber støjproblemer og kapacitetsproblemer.
Tror du selv det gør den store forskel?

Alle der kører på motorveje ind mod de større byer ville være henrykte for at køre 80 km/t pm morgenen og tilsvarende hjem om eftermiddagen.

Udfordringen ligger i den manglende sammenhæng fra hjem til station og fra station til arbejdsplads samt at den kollektive trafik stadig er utrolig ustabil.

Så hellere sidde lunt og tørt i egen bil end stå udenfor og fryse og måske blive gennemblødt for at køre i en bus eller tog med ståplads og dårlige forhold.



[/quote]
Jeg trot en bedre løsning er at de dele af E20 eller 21 hvor motorvejene er så tætte.

Citat fra: mgameing123 Dato 19/08-24, 22:12
Citat fra: Viktoria Skov Dato 19/08-24, 11:08
Citat fra: mgameing123 Dato 18/08-24, 21:01
Citat fra: Michael Deichmann Dato 18/08-24, 11:56
Citat fra: Svend Dato 18/08-24, 05:58
Citat fra: mgameing123 Dato 17/08-24, 23:22Jeg vil sige ikke tage offentlig transport og køre bil. Som du siger det er meget hurtigere.
Hvad vil du så? Cykle eller gå?
Han vil køre bil. Han formulerer sig bare kluntet.
Ja server hvad jeg prøver at sige. Hellere køre i bil hvis det er nemmere.

Så må vi indføre 80 km/t zone på motorvejene.

Det halverer støjniveauet fra dækstøj og luftstøj fra bilerne, og reducerer tidsforskellen mellem offentlig transport og bil.

Der er ingen tekniske argumenter for at køre hhv. 110 og 130 km/t på motorveje, da det kun skaber støjproblemer og kapacitetsproblemer.
Hvad tror du en motorvej er til? At køre sneglefart?

80 km/t er ikke sneglefart. Det er den generelle fartgrænse i åbent land.

Se blot mange af borgmestrene på Vestegnen der vil sænke farten til 90 km/t på motorvejene igennem deres kommuner. Hvorfor? Fordi de ønsker at sænke motorvejens støjniveau, så færre folk generes af trafikstøj = færre folk der bliver syge af støjen.

At køre 80 km/t har den gevinst at der skabes mere kapacitet på motorvejene, da alle trafikanter følges ad med samme hastighed, i modsætning til i dag, hvor biler blæser forbi lastbiler og reducerer den totale kapacitet.

Men du er velkommen til at komme med videnskabelige argumenter for hvorfor man skal beholde 110 km/t som fartgrænse i Storkøbenhavn... (...at jeg vil køre hurtigt på bekostning af andre, er ikke et videnskabeligt argument.)

/ Viktoria - 3/4 uddannet Arktisk Ingeniør

Citat fra: Viktoria Skov Dato 20/08-24, 11:28
Citat fra: mgameing123 Dato 19/08-24, 22:12
Citat fra: Viktoria Skov Dato 19/08-24, 11:08
Citat fra: mgameing123 Dato 18/08-24, 21:01
Citat fra: Michael Deichmann Dato 18/08-24, 11:56
Citat fra: Svend Dato 18/08-24, 05:58
Citat fra: mgameing123 Dato 17/08-24, 23:22Jeg vil sige ikke tage offentlig transport og køre bil. Som du siger det er meget hurtigere.
Hvad vil du så? Cykle eller gå?
Han vil køre bil. Han formulerer sig bare kluntet.
Ja server hvad jeg prøver at sige. Hellere køre i bil hvis det er nemmere.

Så må vi indføre 80 km/t zone på motorvejene.

Det halverer støjniveauet fra dækstøj og luftstøj fra bilerne, og reducerer tidsforskellen mellem offentlig transport og bil.

Der er ingen tekniske argumenter for at køre hhv. 110 og 130 km/t på motorveje, da det kun skaber støjproblemer og kapacitetsproblemer.
Hvad tror du en motorvej er til? At køre sneglefart?

80 km/t er ikke sneglefart. Det er den generelle fartgrænse i åbent land.

Se blot mange af borgmestrene på Vestegnen der vil sænke farten til 90 km/t på motorvejene igennem deres kommuner. Hvorfor? Fordi de ønsker at sænke motorvejens støjniveau, så færre folk generes af trafikstøj = færre folk der bliver syge af støjen.

At køre 80 km/t har den gevinst at der skabes mere kapacitet på motorvejene, da alle trafikanter følges ad med samme hastighed, i modsætning til i dag, hvor biler blæser forbi lastbiler og reducerer den totale kapacitet.

Men du er velkommen til at komme med videnskabelige argumenter for hvorfor man skal beholde 110 km/t som fartgrænse i Storkøbenhavn... (...at jeg vil køre hurtigt på bekostning af andre, er ikke et videnskabeligt argument.)

Mange af de diskussioner og modeller der er vedr. hastighed og kapacitet på motorvejen, bruger den forkerte antagelse, at bilerne kører med en sikkerhedsmæssig forsvarlig afstand ift. bremselængde. Det snyder modellerne, at afstanden er langt mindre end den bør være.

Nå men, her er en undersøgelse i Storkøbenhavn fra 2023, der undersøger to scenarier.
1. sænkning på motorveje fra 110 til 80
2. sænkning på motorveje fra 110 til 80 og i byområder maks. 50 km/t.

Hastighedsnedsættelser og trafikstøj, Analyse af konsekvenser for omegnskommunerne til København, marts 2023, MOE

På side 22 ses denne tabel, der beskriver reduktionen i antallet af støjbelastede boliger langs vejnettet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

På side 23 ses den tilsvarende tabel for den ydre ring.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Mellem side 15 og 16 beskrives ændringer i tidsforbruget for trafikanterne, der angives på mellem 1 og 5 minutter over en ca. 20 km lang strækning.
Et tidstab i den størrelse er vel acceptabel, når man medregner reduktionen i støjbelastede boliger som angivet i tabel 5 og 6?

På side 26 til 29, ses en opgørelse med kort over ændringen i støjniveauet langs vejnettet, hvor scenarie 1 medfører en svag stigning langs kommuneveje, og scenarie 2 en generel sænkning på de fleste veje.

/ Viktoria - 3/4 uddannet Arktisk Ingeniør

Gå op Sider:[1] 2 3

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak