Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Bedre kollektiv transport fra Avedøre Holme til Roskilde
Gå ned Sider: 1 2 [3]
Citat fra: Worm Dato 21/08-24, 20:15.....
Så anekdotiske beretninger og erfaringer bør næppe være en standard man bør efterstræbe - især ikke når det er påviseligt at støj fra især godstog gør et tiltagende europæer syge.

Så en lille lokaltog i dagtiden hvert 15 min - det er uinteressant!

Hvis du ikke finder mit subjektive og uvidenskabelige indlæg interessant, ser du da bare bort fra det.

Citat fra: Worm Dato 21/08-24, 20:15Så en lille lokaltog i dagtiden hvert 15 min - det er uinteressant!
.......for dig........

Mvh
Lars

Trafikstøj
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 21/08-24, 23:10.
Seneste redigering: 21/08-24, 23:15 af Thomas Boberg Nielsen
Citat fra: Niels Munch Dato 21/08-24, 21:37
Citat fra: Worm Dato 21/08-24, 20:15.....
Så anekdotiske beretninger og erfaringer bør næppe være en standard man bør efterstræbe - især ikke når det er påviseligt at støj fra især godstog gør et tiltagende europæer syge.

Så en lille lokaltog i dagtiden hvert 15 min - det er uinteressant!

Hvis du ikke finder mit subjektive og uvidenskabelige indlæg interessant, ser du da bare bort fra det.

Helt enig med Niels.

Jeg ved ikke, om støj fra jernbanetrafik som sådan er videnskabeligt undersøgt. Men af alle, jeg kender, og som har boet tæt på jernbanen, og inklusive mine egne erfaringer: Jernbanetrafik vænner man sig til på en helt anden måde end motorvejstrafik. Anekdotisk? Ja, nuvel. Men op på hesten.

M.v.h.
Thomas

Citat fra: Niels Munch Dato 21/08-24, 21:37
Citat fra: Worm Dato 21/08-24, 20:15.....
Så anekdotiske beretninger og erfaringer bør næppe være en standard man bør efterstræbe - især ikke når det er påviseligt at støj fra især godstog gør et tiltagende europæer syge.

Så et lille lokaltog i dagtiden hvert 15 min - det er uinteressant!

Hvis du ikke finder mit subjektive og uvidenskabelige indlæg interessant, ser du da bare bort fra det.

Jeg fandt det faktisk interessant da du normalt fremstår meget præcis og objektiv i dine indlæg.

Dermed kunne nogle jo forledes til at tro du virkelig bidrag med et fornuftigt og gennemtænkt indlæg - hvilket vi jo begge ved langt fra var tilfældet.

Citat fra: larsht Dato 21/08-24, 22:44
Citat fra: Worm Dato 21/08-24, 20:15Så en lille lokaltog i dagtiden hvert 15 min - det er uinteressant!
.......for dig........
Hvilket det også burde være for alle andre som ønsker at tage helbredsudfordringer alvorlige.

Trafikstøj
Af Worm. 22/08-24, 02:05.
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 21/08-24, 23:10
Citat fra: Niels Munch Dato 21/08-24, 21:37
Citat fra: Worm Dato 21/08-24, 20:15.....
Så anekdotiske beretninger og erfaringer bør næppe være en standard man bør efterstræbe - især ikke når det er påviseligt at støj fra især godstog gør et tiltagende europæer syge.

Så en lille lokaltog i dagtiden hvert 15 min - det er uinteressant!

Hvis du ikke finder mit subjektive og uvidenskabelige indlæg interessant, ser du da bare bort fra det.

Helt enig med Niels.

Jeg ved ikke, om støj fra jernbanetrafik som sådan er videnskabeligt undersøgt. Men af alle, jeg kender, og som har boet tæt på jernbanen, og inklusive mine egne erfaringer: Jernbanetrafik vænner man sig til på en helt anden måde end motorvejstrafik. Anekdotisk? Ja, nuvel. Men op på hesten.

M.v.h.
Thomas
Som meget andet findes der publikationer af langt mere lødig kvalitet end anekdoter ifald man søger viden.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0013935123012847

Gå op Sider: 1 2 [3]

Jernbanebøger

På Sporet Af 2021

På Sporet Af 2021. Pris 240 kr.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak