Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Hovedstadens Letbane, testkørsel
Gå ned Sider:[1] 2
Goddag i forummet!

Hovedstadens Letbane har på sin hjemmeside og på Facebook reklameret med, at man vil starte testkørsler 'lige om lidt', og langs teststrækningen er der sat advarselsskilte op.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Stoppestedet Glostrup Ejby, 12.8.2024.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Nordre Ringvej i Glostrup, set mod nord mellem Hovedvejen og Glostrup Hospital. 12.8.2024.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Ved krydset Ringvejen/Hovedvejen i Glostrup mødte jeg dette overledningsinspektionskøretøj. 14.8.2024.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

v.h.
Ottoemil

Jeg har hørt rygter om at testkørsler begynder i morgen, men om det bare er spekulation eller om det er baseret på noget mere konkret ved jeg ikke. Men de nye skilte må betyde at det er snart.

Hovedstadens Letbane, testkørsel
Af metrohenrik, Ringsted. 14/08-24, 15:09.
Citat fra: Gustav Hansen Dato 14/08-24, 13:25Jeg har hørt rygter om at testkørsler begynder i morgen, men om det bare er spekulation eller om det er baseret på noget mere konkret ved jeg ikke. Men de nye skilte må betyde at det er snart.

Det er Letbaneselskabet der gerne vil breake den nyhed, så jeg kan desværre ikke fortælle hvad jeg ved. Men du er ikke helt gal på den.

Med venlig hilsen

Henrik Værum Høgh

Kl 1500 så jeg en vogn holde nord for Glostrup Hospital, ca. ved Mellemtoftevej, tog et billede som ikke er det bedste.

Jeg var ude og filme letbanen igår, og fik skruet denne video sammen:

Video:
https://youtu.be/9iX1eIz0uOM?si=aqH40pULcK-Kls8j

Goddag i forummet
Her er et par billeder fra testkørsel i dag d. 15.8. Det var vogn 101, som kørte.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Sporvognen ankommer til stoppestedet i Glostrup.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Søndre Ringvej i Glostrup, umiddelbart syd for Hovedvejen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Stoppestedet Glostrup Hospital Rigshospitalet, set mod syd.

v.h.
Ottoemil
 

https://www.dinletbane.dk/da/nyheder/nu-testkoerer-letbanen-i-glostrup/

"I dag begynder testkørslen af Letbanen på en delstrækning i Glostrup Kommune. Testkørslen er en stor milepæl i projektet og betyder, at borgerne fra i dag kan møde de grønne tog i trafikken."

Testkørsel på youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=9iX1eIz0uOM
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

TV2 Kosmopol havde g.d. i sin 22-udsendelse *dette korte indslag*.

M.v.h.
Niels

Citat fra: Niels Munch Dato 16/08-24, 00:31TV2 Kosmopol havde g.d. i sin 22-udsendelse *dette korte indslag*.

..... som var et lille uddrag af denne video:


Og som også kan ses via Letbanens pressemeddelelse om testkørslerne: https://www.dinletbane.dk/da/nyheder/nu-testkoerer-letbanen-i-glostrup/ .

M.v.h.
Niels

Goddag i forummet.

I dag mødte jeg Hovedstadens Letbanes vogn 101 på prøvetur i Glostrup.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Stoppestedet Glostrup station.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Krydset Hovedvejen/Ringvejen, set mod nordøst.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Stoppestedet Glostrup Ejby, set mod nord.

v.h.
Ottoemil 

Hovedstadens Letbane, testkørsel
Af andersj, Aalborg. 4/09-24, 18:22.
Hvorfor rillespor på Glostrup station?

Anders

Hvornår mødte du toget derude Otto Emil? Jeg har cyklet derude omkring de seneste dage, uden at være så heldig.

PS

Jeg kom forbi Glostrup station lige omkring kl. 12, og der holdt sporvognen ved stoppestedet. Efter en halv times tid tid kørte den nordpå.
v.h.
Ottoemil

Gå op Sider:[1] 2

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak