Laurbjerg og Søften kunne også være mulige, og så Åbyhøj. Så kan de køre til Hadsten/Langå/Randers og Horsens/Vejle. Måske et par stykker til Grundfos/Viborg morgen/aften.
Hvis Galten-banen samtidig gøres dobbeltsporet, så vil den stoppe i Åbyhøj, Brabrand, Harlev/Fremlev, Galten, Låsby/Skovby, Svejbæk og Silkeborg. Den kunne man nok med fordel trække så Låsby og Skovby fik en station hver, og så dem i Galten ikke skal krydse motorvejen for at komme til stationen. Når der er flere stationer og afgange på strækningen, så stiger fordelen ved elektrificering.
Der er også Skanderborg, Alken, Laven, Svejbæk, Silkeborg.
Det vil grundlaget for et mere s-togs mæssig drift i området omkrig Århus. Måske med 15-minutters drift i myldretiden. Nogle af stationerne skal nok etableres med omkørsel i midten eller noget, så Intercity mm ikke skal vente. Lokale busruter kan omlægges så de går forbi de nye stationer og afpasses toget, så der bliver en forbindelse imellem dem hvor at man kan skifte. Det vil gøre at grundværdierne stiger i hele oplandet omkring de her stationer.
Så kan man bruge pengene til en letbane anderledes på at skabe fremkommelighed andre steder, frem for at forbinde de her byer, som nogle af forslagene går på nu. Det her kan skabe en ret solid rygrad i den kollektive trafik med et semi S-togs betjening af oplandet omkring Århus, og flytte nogen flere over i toget fra både vejene og busserne.