Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Øresundstog - afløser
Gå ned Sider:[1] 2
Øresundstog - afløser
Af Ncard00. 9/08-24, 14:08.
Hvilke tog skal afløse alle de 111 Øresundstog, når disse holder op med at køre i 2030?

Der er vi slet ikke endnu. Ifølge denne vil man begynde processen med at indkalde tilbud i efteråret (scroll ned)

https://www.newsoresund.se/nya-tag-och-ny-operator-pa-gang-for-skanetrafiken-som-jobbar-pa-med-punktligheten/

Øresundstog - afløser
Af YBS, Greve. 9/08-24, 15:47.
Der står nu ikke noget om at Øresundstogene skal udfases i 2030 (hvilket også ville være fjollet, eftersom man lige har renoveret dem).
Der står derimod, at man håber at begynde at få nye tog i 2030.

Flemming

Øresundstog - afløser
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 9/08-24, 17:17.
Til gengæld kunne det være interessant hvordan situationen om 2½ år skal klares. Da vil strkn. 11 (Peberholmbanen) efter planen være ERTMS og dermed vil alt materiel der kommer over være ETCS.

Hvis der ikke udstedes flere licenser til at bygge STM-ZUB123 vil der ikke kunne køres længere end til den kommende overhalings- og vendesporsstation mellem Øre og Ig hvorpå der kan vendes og køres tilbage.

Vil "man" det?

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Øresundstog - afløser
Af Ncard00. 9/08-24, 19:55.
Citat fra: YBS Dato  9/08-24, 15:47Der står nu ikke noget om at Øresundstogene skal udfases i 2030 (hvilket også ville være fjollet, eftersom man lige har renoveret dem).
Der står derimod, at man håber at begynde at få nye tog i 2030.

Grunden til jeg skrev 2030, var fordi Kenny fra "Kennys Film" sagde i sin video om fenovering af Øresundstogene, at de var blevet renoveret, så de kunne køre med passagerer indtil 2030, så tænkte at det var på grund af for høje udgifter til vedligehold efter 2030, at de ikke skulle køre længere, men selvfølgelig kan de godt køre længere tid.

Øresundstog - afløser
Af RasmusD. 9/08-24, 21:26.
Citat fra: Per Holm Dato  9/08-24, 17:17Hvis der ikke udstedes flere licenser til at bygge STM-ZUB123...

Hva'be'har?

An på størrelsen af ordren kunne der godt være mange der var interesseret i at levere nye tog. Mon ikke alle de store spillere vil forsøge. Alstom er i forvejen en af de største spillere, hvis ikke den største, på begge sider af Øresund.

Øresundstog - afløser
Af 1993matias, Kh. 10/08-24, 09:40.
Citat fra: Per Holm Dato  9/08-24, 17:17Til gengæld kunne det være interessant hvordan situationen om 2½ år skal klares. Da vil strkn. 11 (Peberholmbanen) efter planen være ERTMS og dermed vil alt materiel der kommer over være ETCS.

Hvis der ikke udstedes flere licenser til at bygge STM-ZUB123 vil der ikke kunne køres længere end til den kommende overhalings- og vendesporsstation mellem Øre og Ig hvorpå der kan vendes og køres tilbage.

Vil "man" det?
Det første øresundstog er ombygget med ETCS, og serieombygningen begynder snart. Ikke at udstyre dem med DK-STM er da tåbeligt uden lige, så det tænker jeg da, de har gjort.

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Øresundstog - afløser
Af tgsen. 10/08-24, 09:45.
Citat fra: 1993matias Dato 10/08-24, 09:40
Citat fra: Per Holm Dato  9/08-24, 17:17Til gengæld kunne det være interessant hvordan situationen om 2½ år skal klares. Da vil strkn. 11 (Peberholmbanen) efter planen være ERTMS og dermed vil alt materiel der kommer over være ETCS.

Hvis der ikke udstedes flere licenser til at bygge STM-ZUB123 vil der ikke kunne køres længere end til den kommende overhalings- og vendesporsstation mellem Øre og Ig hvorpå der kan vendes og køres tilbage.

Vil "man" det?
Det første øresundstog er ombygget med ETCS, og serieombygningen begynder snart. Ikke at udstyre dem med DK-STM er da tåbeligt uden lige, så det tænker jeg da, de har gjort.
Tåbeligt hvordan? Det vil drive svensken tilbage fra Kbh H til CPH Kastrup. Det er da helt i tråd med hvad de ellers gør.

Øresundstog - afløser
Af anho. 10/08-24, 22:18.
Citat fra: tgsen Dato 10/08-24, 09:45
Citat fra: 1993matias Dato 10/08-24, 09:40
Citat fra: Per Holm Dato  9/08-24, 17:17Til gengæld kunne det være interessant hvordan situationen om 2½ år skal klares. Da vil strkn. 11 (Peberholmbanen) efter planen være ERTMS og dermed vil alt materiel der kommer over være ETCS.

Hvis der ikke udstedes flere licenser til at bygge STM-ZUB123 vil der ikke kunne køres længere end til den kommende overhalings- og vendesporsstation mellem Øre og Ig hvorpå der kan vendes og køres tilbage.

Vil "man" det?
Det første øresundstog er ombygget med ETCS, og serieombygningen begynder snart. Ikke at udstyre dem med DK-STM er da tåbeligt uden lige, så det tænker jeg da, de har gjort.
Tåbeligt hvordan? Det vil drive svensken tilbage fra Kbh H til CPH Kastrup. Det er da helt i tråd med hvad de ellers gør.

Tror du seriøst at DSB 1: forsøger at forhindre Øresundstog i at køre ind til København H og 2: at politikerne og embedsværket ville tillade sådan en plan?

Øresundstog - afløser
Af RasmusD. 11/08-24, 06:28.
Det her er en mærkelig tråd. Hvad er det for en febervildelse, der får nogen til at tro, at det kunne være på tale ikke at bygge DK-STM ind i Øresundstogene?

Enhver kan ringe til Siemens og bestille en Vectron med udstyr til at køre både i Sverige og Danmark. Hvorfor fa'en skulle der være politiske eller bureaukratiske forhindringer for at bygge DK-STM ind i eksisterende materiel?

Lad natpotten stå, de herrer.

Øresundstog - afløser
Af tgsen. 11/08-24, 09:24.
Citat fra: anho Dato 10/08-24, 22:18
Citat fra: tgsen Dato 10/08-24, 09:45
Citat fra: 1993matias Dato 10/08-24, 09:40
Citat fra: Per Holm Dato  9/08-24, 17:17Til gengæld kunne det være interessant hvordan situationen om 2½ år skal klares. Da vil strkn. 11 (Peberholmbanen) efter planen være ERTMS og dermed vil alt materiel der kommer over være ETCS.

Hvis der ikke udstedes flere licenser til at bygge STM-ZUB123 vil der ikke kunne køres længere end til den kommende overhalings- og vendesporsstation mellem Øre og Ig hvorpå der kan vendes og køres tilbage.

Vil "man" det?
Det første øresundstog er ombygget med ETCS, og serieombygningen begynder snart. Ikke at udstyre dem med DK-STM er da tåbeligt uden lige, så det tænker jeg da, de har gjort.
Tåbeligt hvordan? Det vil drive svensken tilbage fra Kbh H til CPH Kastrup. Det er da helt i tråd med hvad de ellers gør.

Tror du seriøst at DSB
1: forsøger at forhindre Øresundstog i at køre ind til København H
Ja
Citatog
2: at politikerne og embedsværket ville tillade sådan en plan?
Der er jeg mere usikker. Nogle ville, andre ikke.

Øresundstog - afløser
Af andersj, Aalborg. 11/08-24, 10:21.
Hvorfor skulle DSB forhindre Øresundstog i at køre ind til København H?

Anders

Citat fra: tgsen Dato 11/08-24, 09:24
Citat fra: anho Dato 10/08-24, 22:18
Citat fra: tgsen Dato 10/08-24, 09:45
Citat fra: 1993matias Dato 10/08-24, 09:40
Citat fra: Per Holm Dato  9/08-24, 17:17Til gengæld kunne det være interessant hvordan situationen om 2½ år skal klares. Da vil strkn. 11 (Peberholmbanen) efter planen være ERTMS og dermed vil alt materiel der kommer over være ETCS.

Hvis der ikke udstedes flere licenser til at bygge STM-ZUB123 vil der ikke kunne køres længere end til den kommende overhalings- og vendesporsstation mellem Øre og Ig hvorpå der kan vendes og køres tilbage.

Vil "man" det?
Det første øresundstog er ombygget med ETCS, og serieombygningen begynder snart. Ikke at udstyre dem med DK-STM er da tåbeligt uden lige, så det tænker jeg da, de har gjort.
Tåbeligt hvordan? Det vil drive svensken tilbage fra Kbh H til CPH Kastrup. Det er da helt i tråd med hvad de ellers gør.

Tror du seriøst at DSB
1: forsøger at forhindre Øresundstog i at køre ind til København H
Ja
Citatog
2: at politikerne og embedsværket ville tillade sådan en plan?
Der er jeg mere usikker. Nogle ville, andre ikke.


Med de påstande kan du selvfølgelig henvise til en kilde, som underbygger din påstand...

Ellers er det vel bare varm luft fra din side, og fordomme mod "De modbydelige svenskere"

/ Viktoria - 3/4 uddannet Arktisk Ingeniør

Øresundstog - afløser
Af tgsen. 11/08-24, 13:29.
Citat fra: Viktoria Skov Dato 11/08-24, 13:02
Citat fra: tgsen Dato 11/08-24, 09:24
Citat fra: anho Dato 10/08-24, 22:18
Citat fra: tgsen Dato 10/08-24, 09:45
Citat fra: 1993matias Dato 10/08-24, 09:40
Citat fra: Per Holm Dato  9/08-24, 17:17Til gengæld kunne det være interessant hvordan situationen om 2½ år skal klares. Da vil strkn. 11 (Peberholmbanen) efter planen være ERTMS og dermed vil alt materiel der kommer over være ETCS.

Hvis der ikke udstedes flere licenser til at bygge STM-ZUB123 vil der ikke kunne køres længere end til den kommende overhalings- og vendesporsstation mellem Øre og Ig hvorpå der kan vendes og køres tilbage.

Vil "man" det?
Det første øresundstog er ombygget med ETCS, og serieombygningen begynder snart. Ikke at udstyre dem med DK-STM er da tåbeligt uden lige, så det tænker jeg da, de har gjort.
Tåbeligt hvordan? Det vil drive svensken tilbage fra Kbh H til CPH Kastrup. Det er da helt i tråd med hvad de ellers gør.

Tror du seriøst at DSB
1: forsøger at forhindre Øresundstog i at køre ind til København H
Ja
Citatog
2: at politikerne og embedsværket ville tillade sådan en plan?
Der er jeg mere usikker. Nogle ville, andre ikke.
Med de påstande kan du selvfølgelig henvise til en kilde, som underbygger din påstand...
Jeg påstår ikke noget. Jeg gætter på et gennemgående motiv bag de Øresundstoglinje-forkortende tiltag.
CitatEllers er det vel bare varm luft fra din side, og fordomme mod "De modbydelige svenskere"
'Væmmelige'. Ja, det var det jeg tilskrev DSB, men den fangede du så ikke.

Gå op Sider:[1] 2
Indsend billeder

Jernbanebøger

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV. Pris 290 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak