Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Øresundstog - afløser
Gå ned Sider: 1 [2]
Øresundstog - afløser
Af banemanden. 11/08-24, 15:43.
Citat fra: tgsen Dato 11/08-24, 09:24
Citat fra: anho Dato 10/08-24, 22:18
Citat fra: tgsen Dato 10/08-24, 09:45
Citat fra: 1993matias Dato 10/08-24, 09:40
Citat fra: Per Holm Dato  9/08-24, 17:17Til gengæld kunne det være interessant hvordan situationen om 2½ år skal klares. Da vil strkn. 11 (Peberholmbanen) efter planen være ERTMS og dermed vil alt materiel der kommer over være ETCS.

Hvis der ikke udstedes flere licenser til at bygge STM-ZUB123 vil der ikke kunne køres længere end til den kommende overhalings- og vendesporsstation mellem Øre og Ig hvorpå der kan vendes og køres tilbage.

Vil "man" det?
Det første øresundstog er ombygget med ETCS, og serieombygningen begynder snart. Ikke at udstyre dem med DK-STM er da tåbeligt uden lige, så det tænker jeg da, de har gjort.
Tåbeligt hvordan? Det vil drive svensken tilbage fra Kbh H til CPH Kastrup. Det er da helt i tråd med hvad de ellers gør.

Tror du seriøst at DSB
1: forsøger at forhindre Øresundstog i at køre ind til København H
Ja
Citatog
2: at politikerne og embedsværket ville tillade sådan en plan?
Der er jeg mere usikker. Nogle ville, andre ikke.


Du er godtnok paranoid :)

Øresundstog - afløser
Af LM94. 11/08-24, 20:04.
Citat fra: tgsen Dato 11/08-24, 09:24
Citat fra: anho Dato 10/08-24, 22:18
Citat fra: tgsen Dato 10/08-24, 09:45
Citat fra: 1993matias Dato 10/08-24, 09:40
Citat fra: Per Holm Dato  9/08-24, 17:17Til gengæld kunne det være interessant hvordan situationen om 2½ år skal klares. Da vil strkn. 11 (Peberholmbanen) efter planen være ERTMS og dermed vil alt materiel der kommer over være ETCS.

Hvis der ikke udstedes flere licenser til at bygge STM-ZUB123 vil der ikke kunne køres længere end til den kommende overhalings- og vendesporsstation mellem Øre og Ig hvorpå der kan vendes og køres tilbage.

Vil "man" det?
Det første øresundstog er ombygget med ETCS, og serieombygningen begynder snart. Ikke at udstyre dem med DK-STM er da tåbeligt uden lige, så det tænker jeg da, de har gjort.
Tåbeligt hvordan? Det vil drive svensken tilbage fra Kbh H til CPH Kastrup. Det er da helt i tråd med hvad de ellers gør.

Tror du seriøst at DSB
1: forsøger at forhindre Øresundstog i at køre ind til København H
Ja
Citatog
2: at politikerne og embedsværket ville tillade sådan en plan?
Der er jeg mere usikker. Nogle ville, andre ikke.


Tror du skal tage sølvpapirshatten af.
Øresundstrafikken er på kontrakt, så Transdev/SJ SKAL have materiale til at kunne køre til København H. Hvorfor skulle DSB have den ringeste tanke om at spolere dette? Kanalerne bliver jo tildelt af BaneDanmark...

Øresundstog - afløser
Af bjergged. 28/08-24, 19:39.
Lyder rimelig vildt at man hos DSB ønsker at sabotere forbindelsen henover Øresund. Mange af dem der kommer til København via Øresundståg rejser jo videre med DSB.

Øresundstog - afløser
Af LM94. 29/08-24, 11:07.
Citat fra: bjergged Dato 28/08-24, 19:39Lyder rimelig vildt at man hos DSB ønsker at sabotere forbindelsen henover Øresund. Mange af dem der kommer til København via Øresundståg rejser jo videre med DSB.

Håber du mener at konspirationen lyder vild, for DSB har ingen ønsker om at sabotere forbindelsen over Øresund.

Øresundstog - afløser
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 29/08-24, 15:03.
Seneste redigering: 29/08-24, 15:07 af Per Holm
Jeg har forsøgt at genfinde det sted hvori jeg erindrede at have set begrænsninger i tilgængeligheden af STM-ZUB123 nævnt men fandt desværre "kun" et indlæg hvori Lasse brugte "udsolgt" i forbindelse med STM.

Men så vidt jeg husker spurgte jeg dengang jeg var med Viktoria og alle i andre på besøg på Transdevs værksteder i Hässelholm ind til om de nu ville have de fornødne STM-ZUB123 til rådighed for ET/X31K/X32K og de svarede at det ville de.

Der er allokeret STM-ZUB123 til disse tog. Så ingen ko på grisen.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Gå op Sider: 1 [2]
SB M 1

Jernbanebøger

IC4 - Et studie i en skandale

IC4 - Et studie i en skandale. Pris 290 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak