Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Lokaltog har valgt leverandør af batteritog
Gå ned Sider: 1 [2]
Umiddelbart synes Flirt Akku, som NAH.SH har fået leveret og nu også Lokaltog, at være noget svagere motoriseret 2x500kw på 2 aklser. I forhold til Siemens Mireo plus B, som Midtjyske modtager, 1700kw på 4 aksler.

Er der nogen der ved hvordan accelerationen er med Flirt Akku?

MVH Christian

Citat fra: chrislux Dato  8/08-24, 08:21Umiddelbart synes Flirt Akku, som NAH.SH har fået leveret og nu også Lokaltog, at være noget svagere motoriseret 2x500kw på 2 aklser. I forhold til Siemens Mireo plus B, som Midtjyske modtager, 1700kw på 4 aksler.

Er der nogen der ved hvordan accelerationen er med Flirt Akku?

MVH Christian
Accelerationen er bedre end Lint41 og sammenlignelig med ER - omend den er lidt svagere end på tog med fire motoriserede aksler. Adhæssionsvægten på de trækkende aksler er højere på FLIRT end på "de andre", og dette kompenserer til en vis grad.
/Lasse

Lint41 er oplyst til at have en acceleration på 1,1 m/s², ER 0,78 m/s² og Mireo plus B 1,1 m/s².
Jeg er måske fejloplyst?
Accelerationskurven kan selvfølgelig også være vidt forskellig.
MVH
Christian

Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato  8/08-24, 09:37
Citat fra: chrislux Dato  8/08-24, 08:21Umiddelbart synes Flirt Akku, som NAH.SH har fået leveret og nu også Lokaltog, at være noget svagere motoriseret 2x500kw på 2 aklser. I forhold til Siemens Mireo plus B, som Midtjyske modtager, 1700kw på 4 aksler.

Er der nogen der ved hvordan accelerationen er med Flirt Akku?

MVH Christian
Accelerationen er bedre end Lint41 og sammenlignelig med ER - omend den er lidt svagere end på tog med fire motoriserede aksler. Adhæssionsvægten på de trækkende aksler er højere på FLIRT end på "de andre", og dette kompenserer til en vis grad.
/Lasse
Har nu fundet følgende accelerationsværdier:

Lint41 0,6m/s², selvom der på dansk Wiki står 1,1
ER 0,78 m/s²
Flirt Akku 0,86 m/s²
Mireo plus B 1,1 m/s²

MVH
Christian

Er der nogen planer for hvornår resten af Lokaltog (Hovedstaden) skal udbyde erstatning for Lint'erne?

Citat fra: chrislux Dato  8/08-24, 12:19Har nu fundet følgende accelerationsværdier:

Lint41 0,6m/s², selvom der på dansk Wiki står 1,1

MVH
Christian

Accelerationen er jo ikke uafhængig af hastigheden.

Væriden fra den danske Wiki kan muligvis være en absolut maksimalværdi, og den anden værdi en middelværdi op til en given hastighed af den maksimalt mulige acceleration ved den øjeblikkelige hastighed.


Eskild

Citat fra: Skylight Dato 21/08-24, 22:00Er der nogen planer for hvornår resten af Lokaltog (Hovedstaden) skal udbyde erstatning for Lint'erne?

Lint-togene er først udskiftningsmodne til midt 2030. Det samme er tilfældet for de øvrige Lint tog i Region Sjælland. Dog er der fordele ved at anskaffe batteritog nu, mens der stadig er marked for at sælge diesel tog.

Citat fra: chrislux Dato  8/08-24, 12:19
Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato  8/08-24, 09:37
Citat fra: chrislux Dato  8/08-24, 08:21Umiddelbart synes Flirt Akku, som NAH.SH har fået leveret og nu også Lokaltog, at være noget svagere motoriseret 2x500kw på 2 aklser. I forhold til Siemens Mireo plus B, som Midtjyske modtager, 1700kw på 4 aksler.

Er der nogen der ved hvordan accelerationen er med Flirt Akku?

MVH Christian
Accelerationen er bedre end Lint41 og sammenlignelig med ER - omend den er lidt svagere end på tog med fire motoriserede aksler. Adhæssionsvægten på de trækkende aksler er højere på FLIRT end på "de andre", og dette kompenserer til en vis grad.
/Lasse
Har nu fundet følgende accelerationsværdier:

Lint41 0,6m/s², selvom der på dansk Wiki står 1,1
ER 0,78 m/s²
Flirt Akku 0,86 m/s²
Mireo plus B 1,1 m/s²

MVH
Christian

Er ligesom med MF/IC3. Her står der også på dansk Wiki en acceleration på 1,0, hvilket altså ville svare til Stadler Flirt/Kiss el-togs acceleration, selvom den reelt er 0,6, hvorfor IC5, på papiret, har den dobelte acceleratiom på 1,2, ca. 4,5 gange så mange hestekræfter, samt 75% flere motoriserede aksler, sammenlignet med den hollandske IC5 udgave ICNG.

Der bør næsten laves et drag race fra 0-120km/t med de nye IC5 og de nuværende 4. generations S-tog :)

I og med at sagen er kommet til politisk behandling, så er der lidt flere oplysninger om togene.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Anders

Gå op Sider: 1 [2]
Billige jernbane T-shirts

AR AR 1026

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak