Mon ikke det handler om penge, politik og prioriteringer? Opgaven er, at levere en station med 55 cm perroner i dag og så er der mindre fokus på, at perronhøjden måske ikke bliver ved med at være 55 cm.
Så kan man sige, at det skulle man sørge for, men som du er inde på med din løsning vil man så have nogle overgangszoner, man skal være særligt opmærksomme på, når man vedligeholder sporene. Derudover vil det give en masse udfordringer med dokumentation og tilladelser, at man pludseligt har to sportyper, og det er nok ikke besværet værd, når de fleste stationer bliver lavet, så man kan køre gennem dem med fuld fart.
Og så kan man vel spørge, hvor tit sporene bliver justeret og om det så ikke er lettest bare at sikre, at sporene er i den rigtige højde, når de bliver justeret – ret beset kan man jo bare skrive det ind i kontrakten med leverandøren.
Der er givetvist nogle ting, man med fordel kan gøre anderledes omkring stationer, men det er vist mest med anlæg for kørestrøm, at man gør det. Det meste andet omkring spor og sporkasser er tilsvarende fri bane.