Citat fra: chrislux Dato 8/08-24, 12:19Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato 8/08-24, 09:37Citat fra: chrislux Dato 8/08-24, 08:21Umiddelbart synes Flirt Akku, som NAH.SH har fået leveret og nu også Lokaltog, at være noget svagere motoriseret 2x500kw på 2 aklser. I forhold til Siemens Mireo plus B, som Midtjyske modtager, 1700kw på 4 aksler.
Er der nogen der ved hvordan accelerationen er med Flirt Akku?
MVH Christian
Accelerationen er bedre end Lint41 og sammenlignelig med ER - omend den er lidt svagere end på tog med fire motoriserede aksler. Adhæssionsvægten på de trækkende aksler er højere på FLIRT end på "de andre", og dette kompenserer til en vis grad.
/Lasse
Har nu fundet følgende accelerationsværdier:
Lint41 0,6m/s², selvom der på dansk Wiki står 1,1
ER 0,78 m/s²
Flirt Akku 0,86 m/s²
Mireo plus B 1,1 m/s²
MVH
Christian
Er ligesom med MF/IC3. Her står der også på dansk Wiki en acceleration på 1,0, hvilket altså ville svare til Stadler Flirt/Kiss el-togs acceleration, selvom den reelt er 0,6, hvorfor IC5, på papiret, har den dobelte acceleratiom på 1,2, ca. 4,5 gange så mange hestekræfter, samt 75% flere motoriserede aksler, sammenlignet med den hollandske IC5 udgave ICNG.
Der bør næsten laves et drag race fra 0-120km/t med de nye IC5 og de nuværende 4. generations S-tog