Citat fra: Svend Dato 4/08-24, 18:26Citat fra: Per Holm Dato 4/08-24, 17:07Citat fra: Ollebrum Dato 4/08-24, 16:51Niveaufri indstigning bliver det ikke med Talgo 230 (littra EC) da det er kun niveaufri indstigning i Tyskland men ikke i Danmark.
DB ICE L alias DSB EC har 76 cm.
Hvis man nu begynder med at opbygge Padborg, Vejle og Horsens til 76 cm vil det da være en start.
Det er en standard, der anvendes ì dele af Tyskland. Det er ikke - og vil ikke komme - på tale her i landet.
"Ved nyanlæg skal for passagerperroner på fjernbaner anvendes en nominel perronhøjde
på 550 mm, mens der på S-baner skal anvendes en nominel perronhøjde på 920 mm.
Ved fornyelse af perronforkanter og sporfornyelse skal for passagerperroner på S-baner
anvendes en nominel perronhøjde på 920 mm.
Ved fornyelse af perronforkanter skal for passagerperroner på fjernbaner anvendes en
nominel perronhøjde på 550 mm, såfremt dette er teknisk/økonomisk forsvarligt under
hensyntagen til de lokale forhold."
.... men materiellet skal jo så også passe til disse danske perronhøjder. Er der nogen der ved, hvor højt over skinneoverkant døre (og trin) på 4. generations S-tog befinder sig?
Vær i øvrigt opmærksom på, at der opstår "særlige udfordringer", når en perron anlægges i en kurve. Her skal der så også tages højde for overhøjder.