Citat fra: mss Dato 8/08-24, 14:29Jeg krydser fingre og tæer for at der aldrig bliver en M5!
-Forlæng Nordhavnsmetroen rundt til Lynetteholmen, færdig.
-Invester derudover i letbane, første og fremmest en fra centrum (København H, Rådhuspladsen) via Nørrebrogade til Husum/Gladsaxe og en fra centrum over Rigshspitalet og ad Lyngbyvejen til Lyngby station.
Enig med 5C som letbane. Det er et at de vigtigste projekter vi kan lave, men jeg synes at vi skal være glade for M5. Når man læser MKV'en er det klart at vi også har behov for M5.
Grunden til man ikke udvider M4 som du forslår er at der vil være
ENOROME kapacitetsproblmer på M4 når Lynetteholmen er færdig. Udover det er der er ikke mange der kommer til at rejse Nordhavn <-> Lynetteholmen realtiv til Østerport <-> Lynetteholmen. Derfor giver det mere mening at lave en direkte forbindelse mellem Østerport og Lynetteholmen.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Udover det er M5 designet til at aflaste havnesnittet (Kgs. Nytorv <-> Christianshavn). Som du kan se på billederne ovenover har havensnittet kapacitets problemer.
Men med M5 er det 2 fluer med 1 smæk: Havnesnittets kapacitets problemer afhjælpes og Lynetteholmen får en god forbindelse til København. Og udover det er der mange andre fordele som flere nye stationer og bedre sammenhæng i det kollektive.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.