Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Sporarbejde: idag standes i Slagelse istedet for Ringsted
Hej
Jeg undres over at Lyntogene idag lørdag 3. august stanser i Slagelse i stedet for Ringsted.
Hvad er det mon der gør at det er en nødvendighed lige idag.
Der nogle kloge togentusiaster ellers DSB/banedanmark folk herinde, der ved noget ☺️

Hilsen Emil

Det handler vel om hvor sporarbejdet bliver lavet. IC-togene er forkortet (eller forlænget ift Ringsted) til Slagelse og ICL stopper så på stationerne mellem Slagelse og Odense, da de byer ikke bliver betjent af de IC-tog der kører normalt. Det giver vel så mulighed for at lave noget enkeltsporsdrift, så man kan arbejde i det andet spor og blive færdige med denne sommers sporarbejder?

Citat fra: mpp Dato  3/08-24, 12:05Det handler vel om hvor sporarbejdet bliver lavet. IC-togene er forkortet (eller forlænget ift Ringsted) til Slagelse og ICL stopper så på stationerne mellem Slagelse og Odense, da de byer ikke bliver betjent af de IC-tog der kører normalt. Det giver vel så mulighed for at lave noget enkeltsporsdrift, så man kan arbejde i det andet spor og blive færdige med denne sommers sporarbejder?

Henholdsvis Slagelse-Forlev og Forlev-Korsør har haft enkeltsporskørsel hele sommeren. I den forbindelse har man kørt med følgende ændriger (set fra København):
  • IC-toget København-Esbjerg kører ikke mellem København og Odense. Der er indsat regionaltog, der følger dets almindelige standsningsmønster mellem København og Slagelse
  • IC Lyn standser også i Ringsted, Korsør og Nyborg. I toget indgår et togsæt, der efter Odense fortsætter videre mod Esbjerg som almindeligt IC
  • IC-toget København-Fredericia/Aarhus standser også i Langeskov

Men lige præcis denne weekend standser IC Lyn ikke i Ringsted, og standser i stedet i Slagelse. Jeg kan ikke gennemskue hvorfor. Umiddelbart ser der ikke ud til at være noget anderledes ved sporarbejdet i denne weekend, der kunne forklare hvorfor.

Citat fra: RasmusD Dato  3/08-24, 13:10
Citat fra: mpp Dato  3/08-24, 12:05Det handler vel om hvor sporarbejdet bliver lavet. IC-togene er forkortet (eller forlænget ift Ringsted) til Slagelse og ICL stopper så på stationerne mellem Slagelse og Odense, da de byer ikke bliver betjent af de IC-tog der kører normalt. Det giver vel så mulighed for at lave noget enkeltsporsdrift, så man kan arbejde i det andet spor og blive færdige med denne sommers sporarbejder?

Henholdsvis Slagelse-Forlev og Forlev-Korsør har haft enkeltsporskørsel hele sommeren. I den forbindelse har man kørt med følgende ændriger (set fra København):
  • IC-toget København-Esbjerg kører ikke mellem København og Odense. Der er indsat regionaltog, der følger dets almindelige standsningsmønster mellem København og Slagelse
  • IC Lyn standser også i Ringsted, Korsør og Nyborg. I toget indgår et togsæt, der efter Odense fortsætter videre mod Esbjerg som almindeligt IC
  • IC-toget København-Fredericia/Aarhus standser også i Langeskov

Men lige præcis denne weekend standser IC Lyn ikke i Ringsted, og standser i stedet i Slagelse. Jeg kan ikke gennemskue hvorfor. Umiddelbart ser der ikke ud til at være noget anderledes ved sporarbejdet i denne weekend, der kunne forklare hvorfor.

Nej det forklare det ikke rigtig hvorfor det lige netop er idag også kun idag.
Men at der standes i Slagelse i stedet giver et eller andet sted god mening, når der er enkeltspor efter Slagelse mod Korsør. Så kan toget holde der indtil der er frit

Sporarbejde: idag standes i Slagelse istedet for Ringsted
Af sil1207. 3/08-24, 21:52.
Seneste redigering: 3/08-24, 21:53 af sil1207
I dag er samtlige IC-tog forkortet til kun at køre hhv. København-Slagelse samt Nyborg-Fredericia/Aarhus. "Normalt" har de fleste IC-tog fortsat gennem sporarbejdet. Derfor skal Sorø/Slagelse have en mulighed for at komme til Fyn/Jylland, og så standser Lyntoget så i Slagelse fremfor Ringsted.

Uden at være sikker kan jeg forestille mig man kører enkeltspor helt fra Slagelse til Korsør. Der er vidst også reduceret sporplads i Korsør. Men igen, jeg er ikke helt sikker på den reele årsag.

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

Benzinstationens historie

Benzinstationens historie. Pris 380 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak