Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Gæt en overgang
Gæt en overgang
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 31/07-24, 14:55.
Jeg har fået tilsendt dette foto og er blevet spurgt, om jeg kan gætte, hvor vi er. Det kan jeg ikke. Jeg fik samtidig lov til at lægge det op på jernbanen.dk, hvis jeg ikke kunne gætte mig frem til resultatet. Så værsgo' at gætte.

Der forlyder ikke noget om, hvornår billedet er taget.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Gæt en overgang
Af Bjarke_Hvass. 1/08-24, 10:29.
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 31/07-24, 14:55Jeg har fået tilsendt dette foto og er blevet spurgt, om jeg kan gætte, hvor vi er. Det kan jeg ikke. Jeg fik samtidig lov til at lægge det op på jernbanen.dk, hvis jeg ikke kunne gætte mig frem til resultatet. Så værsgo' at gætte.

Der forlyder ikke noget om, hvornår billedet er taget.

Det kunne godt være en midlertidig overgang i Rold Skov hvor underføringen ved Mosskovpavillonen er spærret af broarbejder.

Gæt en overgang
Af ivar. 1/08-24, 13:41.
Citat fra: Bjarke_Hvass Dato  1/08-24, 10:29
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 31/07-24, 14:55Jeg har fået tilsendt dette foto og er blevet spurgt, om jeg kan gætte, hvor vi er. Det kan jeg ikke. Jeg fik samtidig lov til at lægge det op på jernbanen.dk, hvis jeg ikke kunne gætte mig frem til resultatet. Så værsgo' at gætte.

Der forlyder ikke noget om, hvornår billedet er taget.

Det kunne godt være en midlertidig overgang i Rold Skov hvor underføringen ved Mosskovpavillonen er spærret af broarbejder.

Også min umiddelbare tanke - især med Thomas udtalte interesse for strækningen i baghovedet. På gangpladen er påført BGFIX, det er et firma der bl.a. laver byggepladsafspærringer - oprettet i 1998.

Gæt en overgang
Af Petteri. 1/08-24, 13:47.
Citat fra: ivar Dato  1/08-24, 13:41
Citat fra: Bjarke_Hvass Dato  1/08-24, 10:29
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 31/07-24, 14:55Jeg har fået tilsendt dette foto og er blevet spurgt, om jeg kan gætte, hvor vi er. Det kan jeg ikke. Jeg fik samtidig lov til at lægge det op på jernbanen.dk, hvis jeg ikke kunne gætte mig frem til resultatet. Så værsgo' at gætte.

Der forlyder ikke noget om, hvornår billedet er taget.

Det kunne godt være en midlertidig overgang i Rold Skov hvor underføringen ved Mosskovpavillonen er spærret af broarbejder.

Også min umiddelbare tanke - især med Thomas udtalte interesse for strækningen i baghovedet. På gangpladen er påført BGFIX, det er et firma der bl.a. laver byggepladsafspærringer - oprettet i 1998.

Det ligner en køreledning, er de allerede sat op mellem Aalborg og Hobro?

Gæt en overgang
Af Krabsen. 1/08-24, 13:57.
Seneste redigering: 1/08-24, 14:00 af Krabsen
Citat fra: Bjarke_Hvass Dato  1/08-24, 10:29
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 31/07-24, 14:55Jeg har fået tilsendt dette foto og er blevet spurgt, om jeg kan gætte, hvor vi er. Det kan jeg ikke. Jeg fik samtidig lov til at lægge det op på jernbanen.dk, hvis jeg ikke kunne gætte mig frem til resultatet. Så værsgo' at gætte.

Der forlyder ikke noget om, hvornår billedet er taget.

Det kunne godt være en midlertidig overgang i Rold Skov hvor underføringen ved Mosskovpavillonen er spærret af broarbejder.
Omvendt skriver TBN, at han ikke kunne gætte stedet...

Jeg tvivler lidt på at man - selv under en sporspærring - netop ved Mosskov vil lære publikum, at det er muligt at krydse sporene.
Og underførslen burde ikke have være spærret totalt de sidste mange år, der har ikke været væsentlig reparationsarbejder på den, siden kørestolsramperne blev lavet..

Men ledningen - som vist ikke er den endelige køreledning men en foreløbig fra mast til mast - tyder på at det er på strækningen.


Gæt en overgang
Af Petteri. 3/08-24, 13:40.
Ganske som gættet af jer, så er det ved Moesskovpavillonen. Da gangstien under jernbanen er midlertidigt lukket, foregår passagen over skinnerne.

Gæt en overgang
Af Svend. 3/08-24, 15:59.
Citat fra: Bjarke_Hvass Dato  1/08-24, 10:29
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 31/07-24, 14:55Jeg har fået tilsendt dette foto og er blevet spurgt, om jeg kan gætte, hvor vi er. Det kan jeg ikke. Jeg fik samtidig lov til at lægge det op på jernbanen.dk, hvis jeg ikke kunne gætte mig frem til resultatet. Så værsgo' at gætte.

Der forlyder ikke noget om, hvornår billedet er taget.

Det kunne godt være en midlertidig overgang i Rold Skov hvor underføringen ved Mosskovpavillonen er spærret af broarbejder.

Den overgang virker som noget, der er anlagt uden at der har været fulgt nogen regler. 

Gæt en overgang
Af Svend. 3/08-24, 17:26.
Citat fra: Svend Dato  3/08-24, 15:59
Citat fra: Bjarke_Hvass Dato  1/08-24, 10:29
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 31/07-24, 14:55Jeg har fået tilsendt dette foto og er blevet spurgt, om jeg kan gætte, hvor vi er. Det kan jeg ikke. Jeg fik samtidig lov til at lægge det op på jernbanen.dk, hvis jeg ikke kunne gætte mig frem til resultatet. Så værsgo' at gætte.

Der forlyder ikke noget om, hvornår billedet er taget.

Det kunne godt være en midlertidig overgang i Rold Skov hvor underføringen ved Mosskovpavillonen er spærret af broarbejder.

Den overgang virker som noget, der er anlagt uden at der har været fulgt nogen regler. 

Ganske vist er banen lukket for normal trafik, men det kan da ikke helt udelukkes, at der foregår arbejdskørsel.

Gæt en overgang
Af Krabsen. 3/08-24, 17:30.
Citat fra: Petteri Dato  3/08-24, 13:40Ganske som gættet af jer, så er det ved Moesskovpavillonen. Da gangstien under jernbanen er midlertidigt lukket, foregår passagen over skinnerne.
Formentlig først etableret efter at togdriften blev indstillet 26. juli, så den umiddelbare risiko er naturligvis begrænset - arbejdstog kører nok ikke så stærkt..

Men forhåbentlig danner det ikke præcedens hos turisterne... :-\

Den 22.07 var alt som normalt..

Gæt en overgang
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 3/08-24, 17:31.
Citat fra: Svend Dato  3/08-24, 17:26... men det kan da ikke helt udelukkes, at der foregår arbejdskørsel.

Så skiltets tekst skulle ikke være "Se efter tog" men "Se efter arbejdskørsel"?

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Gæt en overgang
Af Krabsen. 3/08-24, 17:41.
Citat fra: Per Holm Dato  3/08-24, 17:31
Citat fra: Svend Dato  3/08-24, 17:26... men det kan da ikke helt udelukkes, at der foregår arbejdskørsel.

Så skiltets tekst skulle ikke være "Se efter tog" men "Se efter arbejdskørsel"?
Det skilt var nok ikke på lager :)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Gå op Sider:[1]

Lokomotivfabrikker

Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak