Citat fra: steenth Dato 1/08-24, 21:03Citat fra: emc Dato 31/07-24, 22:05Vil dette kunne løse problemet? Så overtager lokaltog underføringen for sydgående RE-tog, som til gengæld kører over i lokaltogs gamle underføring. Så skal lokaltog og RE-tog mod Kbh dele 100 m spor og sydgående lokaltog drejer over i højre spor lige efter underføringen under S-banen.
Efter kigget lidt på dit forslag, så er der stor sandsynlighed at din forslag om flytte Lille Syd tættere på Køge Nord, vil skade mere end det gavner. Mit indtryk at det er ikke det som bliver efterspurgt og antal passagerer, som får gavn af det, er meget lille og de fleste af dem kan bruge Ølby til at skifte til tog imod København.
Enig - jeg tror bare vi skal konstatere, at skulle der have været lavet en ordentlig løsning med Lille Syd/Lokaltog, så skulle det have været tænkt ind i Køge Nord fra starten. Det blev det ikke, og der er ingen grund til at lave halve løsninger, der alligevel bliver noget makværk med dårlige skiftemuligheder og længere rejsetid for resten af Lille Syd/Lokaltog osv.
Lad os få dobbeltspor på det enkeltsporede stykke mellem Køge og Køge Nord, så trafikken kan glide langt bedre og lad os få bedre skiftemuligheder mellem Lokaltog og regionaltoget til/fra København/Helsingør. Det vil sige, så vidt mulig også skift på samme perron og afgang med få minutters mellemrum (ikke et kvarters tid som nu).
Og endelig, så lad os få åbnet tunnellen igen på Køge Station - den gør skift mellem perronerne markant nemmere, når de er nødvendige.