Jeg kom lige i tanke om en gamle ide jeg havde på baggrund af rapporten
Visioner for Lokalbanen 2012-2025 om at omdirigere Gilleleje <-> Hillerød via. Helsinge st. Tænkte netop den kunne gøres til under 1 Mia. og var potentiel en god investering, defor skriver jeg i denne tråd.
Har besluttet mig for at lave en mini screening selv af det og vil derfor gerne have feedback på mit arbejde.
jeg er kommet frem til 5 hovedpunkter indtil videre.
1: Kagerup st. skal have en kurveudligning
2: Helsinge st og Troldebakkerne skal opgraderes
3: Der skal etableres den nye bane med 120 km/t (selvfølgelig) med en ny station i Græsted
4: Da Helsinge <-> Hillerød bliver (mindst) en dobbelt så travl bane giver det mening at opgrader den til 120km/t
5: Der kræves at der bliver dobbelt sporet enten nord (til Helsinge) eller syd (til Hillerød) for Kagerup st. Eller begge.
Jeg tage udgangspunkt i 2 køreplaner
1: Den nuværende køreplaner justeret til den nye bane
2: Den nuværende køreplaner, men med 2 ekspres tog der kun stopper i Gilleleje, Helsinge og Hillerød. Jeg er opmærksom på at der er for meget kapacitet her til at forsvare det økonomisk. Defor vill jeg også kigge på om man kunne skære i nogen af frekvenserne på stoptogene.
Jeg kommer senere selv til at regne lidt på anlægsomkostninger og rejsetid, men ville bare hører jeres ideer inden.
Hvis der er nogen der ved hvordan man beregner passagertal så hjælp mig gerne.
Her er en oversigt og mine skitser:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.