Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Hovedstadens Letbanes nordlige del i dag
Godaften i forummet!
I dag cyklede jeg en tur langs Hovedstadens Letbanes nordlige del, og her er nogle billeder fra en noget blæsende dag. Det er nogen tid siden, jeg sidst var på de kanter, og i mellemtiden er der sket en del, især med sporlægning i Lyngby og på DTUs område.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Herlev station set mod nord.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Herlev Ringvej mellem de kommende stoppesteder Herlev Hospital og Dynamovej, set mod nordøst. I baggrunden ses motorring 3s bro over Ringvejen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Dynamovej set mod vest med Herlev Hospital i baggrunden.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 
Det kommende stoppested Gladsaxe Trafikplads set mod vest med Herlev Hospital i baggrunden.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Gladsaxe Ringvej set mod øst fra det kommende stoppested Gladsaxe Trafikplads.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Gladsaxevej set mod nordøst langs Buddingevej.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Buddingevej ved Buddinge station, set mod nord.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Gammelmosevej set mod nord.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Sporvejens underføring under Nordbanen ved Lyngby station, set mod nordøst. Bemærk transversalen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Lyngby station. Siden jeg sidst var her, er der blevet lagt spor. Jeg fotograferer mod nordvest.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Lyngby Centrum set mod nordøst langs Klampenborgvej.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Kurven Klampenborgvej/Lundtoftegårdsvej set mod vest langs Klampenborgvej. I baggrunden ses det kommende stoppested Fortunbyen.


Så, nu fik jeg ikke lov at vedhæfte flere billeder. Fortsættelse følger!

Her kommer så de sidste billeder:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Kurven fra Lundtoftegårdsvej op til venstre mod Akademivej, set mod nord.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Sporarbejde ved det kommende stoppested Akademivej, set mod vest.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Anker Engelunds Vej, set mod øst. Her er kommet til at se meget mere 'færdigt' ud siden jeg var her sidst.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Rævehøjvej set mod nord.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Den kommende endestation Lundtofte, set mod nord.

v.h.
Ottoemil

Hovedstadens Letbanes nordlige del i dag
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 29/07-24, 11:48.
Som sædvanligt fin reportage - og nu begynder det jo at tage form flere steder. For et par måneder siden opgave jeg at køre fra Gladsaxevej til Lundtofte og vendte rundt lige før Buddingevej station (der blev det bare for speget), men nu ser det ud til at man faktisk kan komme igennem :-) . Og som vist tidligere nævnt har jeg lidt min gang i bygn. 237 (PF Auto) så jeg har jo haft lidt mulighed for at følge arbejdet i Lundtofte enden.

Det er virkelig fedt at vi får så meget god dokumentation af letbane byggeriet. Mange tak for det!
Det bliver guld værd i fremtiden. Det har god historisk værdi.

Jeg krydser Klampenborgvej hver dag ved Firskovvej hvor min arbejdsplads ligger, og følger dermed løbende med i hvad der sker.
På stykket mellem Firskovvej og Sorgenfrigårdsvej er der nu nedrammet fundamenter til køreledningsmaster (det er sket i løbet af juli mens jeg havde ferie).

Gå op Sider:[1]
Billige jernbane T-shirts

DB Cargo

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak