Citat fra: andersj Dato 14/10-24, 13:19Jeg har observeret at de nye hastigheder endnu ikke er taget i brug og at der også er nogle hastighedsbegrænsninger på strækningen, eksempelvis mellem Støvring og Skørping.
Derudover er der lidt problemer i Aalborg ved at perronsporene signalteknisk ikke længere er delt op i to afsnit kombineret med at standsningsmærkerne i spor 3 er placeret uhensigtmæssigt i forhold til dobbeltbelægning af sporet. Dobbeltbelægning sker planmæssigt og jævnligt når IC'eren vender skarpt i Aalborg, samt når NJ ankommer fra Aalborg Lufthavn i spor 4 hvor IC'eren holder når der ikke vendes skarpt.
Fra K26 bliver det nok et mindre problem, da alle togsystemer efter planen skal være gennemgående i Aalborg.
Jeg er enig med Anders. Der er ikke rigtig kommet
knald på - endnu:
Ved indkørsel fra syd til Aalborg i spor 1 må der køres med 150 km/t frem til km 247,8. Det er sådan cirka der, hvor vaskeanlægget og postterminal "Rustenborg" befinder sig. De sidste ca. 700-800 meter frem til standsning ved perronen i spor 1 må der køres med 80 km/t.
Km 247,8 ligger i mit synsfelt, når jeg sidder i min sofa og kigger ud på jernbanen. Jeg mindes ikke, at have set noget tog, der bare har været i
nærheden af de anførte hastigheder. Det kan naturligvis skyldes, at ingen af togene har været forsinkede, og derfor bare har kunnet
lunte ind på stationen, som de plejer. Eller er det simpelthen bare mig, der misforstår et eller andet om hastighederne angivet i Strækningsoversigt ETCS - herunder noget om bremsekurver?
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen