Citat fra: thomastog Dato 28/07-24, 10:04Citat fra: UTJ Dato 28/07-24, 09:18Citat fra: banemanden Dato 27/07-24, 19:14Citat fra: UTJ Dato 26/07-24, 23:38Der er da ingen grund til at ombygge selve Kystbanen, men noget mere egnet materiel (hurtig døråbning og -lukning vil spare en hel del minutter uden at drømme om en racerbane) og et signalsystem som passer til en højfrekvent nærtrafiklinje er nok vejen frem.
Ehm, så du ønsker ikke Kystbanen ombygget til s-tog men foreslår så bagefter alle de ting s-tog faktisk vil kunne gøre?
Man kan sagtens anskaffe egnet materiel uden diverse ombygninger. Det er idioti at vil ombygge til S-bane, medmindre det blot er af navn. Du forstod øjensynligt ikke pointen.
Hvis anskaffer "S-tog", får du muligheden for direkte tog, F.eks uden skift til/fra Kystbanen fra S-tog stationer. Ligesom du får mulighed for at "låne" materiel på tværs af systemnerne, f.eks eremitage-løb, hubertus, putte-fest...
Forestiller du dig så S-tog, med to forskellige litra, sikkerhedssytemer og infra-struktur, der ikke er fælles ?
I bund grund handler det vel om, om der skal kunne køres fælles med F&R eller med S-tog (ETCS eller CBTC). Og infra-struktutur (perron højde, længde, m.m.m.).
Jeg taler om tog, der er egnet til Kystbanen. Kystbanen er i forvejen en jernbane som kan befares at internationalt jernbanemateriel, så hvorfor ombygge den til noget særligt. I øvrigt er der ikke materieloverskud på S-banen. Og putte-, hubertud osv som du nævner klerer Klampenborgbanen sikkert udmærket som den er med S-tog. Så jo, jeg forestiller mig materiel som har en hurtigere døråbning og -lukning, så tiden brugt på ophold på stationerne bruget til passagererne, ikke langsomme tekniske løsninger. Men jeg ser at du slet ikke har fokus på det Kystbanen skal levere, menlig effektiv transport mellem København, mellemstationer og Helsingør (evt H-borg). Dit formål er at tænke "smart", dvs. uendelige ombygninger, à la dem som har kørt jernbanen i sænk. Jo, luk bare Kystbanen et par år eller tre og vupti har du en mia-dyr S-bane som ingen gider at bruge, fordi de har fundet andre (el-bil) veje.