Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- MZ1439 til TheGoldenTrain Raumabanen Norge
MZ1439 til TheGoldenTrain Raumabanen Norge
Af swordler. 23/07-24, 15:08.
Seneste redigering: 23/07-24, 15:10 af swordler
MZ 1439 er formentlig solgt til TheGoldenTrain Raumabanen i Norge.

TheGoldenTrain har lige anskaffet sig en del gamle DB IC vogne og disse skal fremføres af ME 1513.
På sigt er det vist meningen at de skal bruge MZ 1439, hvis de får liv i den.

Lige nu kører TheGoldenTrain turist kørsler med en størrer skinnebus


Citat fra: swordler Dato 23/07-24, 15:08Lige nu kører TheGoldenTrain turist kørsler med en størrer skinnebus



TMAS (ex SJ) Y1 1292: https://jernbane.net/bo/subpage.php?s=4&u=126258 .

M.v.h.
Niels

Det var dog alligevel optimistisk med 1439. Hvis de får den ud og trille, så tager jeg hatten af for dem. De må have fået den til en meget billig pris med den stand den står i nu og det utroligt store arbejde en renovering vil medføre.

Spottede lige 1439 i mellem to DB MZ i Vojens spor 1

Mvh Marc

Så længe den har det bedre indeni end udenpå skal den nok komme igang igen. Man skal ikke skue hunden på hårene  ;)
Men mon de er helt er klar over hvad de har købt? En MZIII er vist en krævende dame.


MZ1439 til TheGoldenTrain Raumabanen Norge
Af re20000, Jenslev Trinbræt. 8/08-24, 23:13.
Hvis de kan klare det nuværende behov med en skinnebus er både ME og MZ vel overkill?

Citat fra: re20000 Dato  8/08-24, 23:13Hvis de kan klare det nuværende behov med en skinnebus er både ME og MZ vel overkill?
De har købt brugte vogne, som indrettes som luksustog. Det skal så køre en tur rundt i Norge på en uges tid for at lege "krydstogtstog" med rige passagerer. Det behov kan en Y1-skinnebus ikke klare :)

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

MZ1439 til TheGoldenTrain Raumabanen Norge
Af re20000, Jenslev Trinbræt. 9/08-24, 20:29.
Så giver navnet også bedre mening. Jeg kunne forestille mig, det klinger godt i orientalske øren.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak