Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Mundelstrup station er en saga blot
Mundelstrup station er en saga blot
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 9/08-24, 10:32.
Inspireret af Hans Stücklers fine billeder af den næsten færdige Langå station ville jeg lige se, hvilken hastighed det nye spor-layout kan befares med, og så vidt jeg kan se, er det 180 km/t i begge retninger i spor 3 og 4 uanset køreretning (det undrer mig, at det ikke er 200 km/t, "når man nu var i gang" - men andre kan sikkert belære mig om marginalomkostninger og andre finurligheder).

Af interesse ville jeg tjekke, hvad hastigheden er sat til gennem Hadsten, Hinnerup, Mundelstrup og Brabrand, og kunne konstatere, at Mundelstrup ikke findes i fremtidens jernbane, hverken som station eller som "sporskifteområde". Transversalerne (der gav mulighed for at ændre spor i begge retninger), bliver simpelthen ikke retableret. Der kan man bare se. Det havde jeg ikke set komme.

Jeg siger farvel til Mundelstrup station med nedenstående foto fra 1987. Billedet har tidligere været vist her. Arkiv: Thomas Bruun. Fotograf er Thomas Bruun's far, hvis navn ikke er oplyst.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.


Mundelstrup station er en saga blot
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 9/08-24, 10:35.
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato  9/08-24, 10:32Jeg siger farvel til Mundelstrup station med nedenstående foto fra 1987


Blot for en god ordens skyld. Billedet er ikke fra 1987. Det er fra "ca. 1987".

Mundelstrup station er en saga blot
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 9/08-24, 10:40.
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato  9/08-24, 10:32Inspireret af Hans Stücklers fine billeder af den næsten færdige Langå station ville jeg lige se, hvilken hastighed det nye spor-layout kan befares med, og så vidt jeg kan se, er det 180 km/t i begge retninger i spor 3 og 4 uanset køreretning

Jeg er ikke videre heldig med mine skriverier nu til formiddag. Der skal ikke stå "spor 3 og 4". Der skal stå "spor 2 og 4".

Gå op Sider:[1]
Billige jernbane T-shirts

OHJ MX 103

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak