Citat fra: Svend Dato 9/07-24, 20:13Citat fra: Losna Dato 9/07-24, 19:43Som jeg forstår det mht. Holbæk-Kalundborg, vil man hverken kaste penge efter at opgradere IC4 til nyt signalsystem, eller opgradere det gamle signalsystem til at fungere stabilt med støj fra køreledningerne. Så dieseldrift, gamle signaler, og IC4 på den strækning.IC3 vil man godt bruge penge på at opgradere til det nye signalsystem. Så det togsæt bliver en slags schweizerkniv i overgangsperioden til fagre nye verden. Men jeg er kun almindelig kunde, uden den store togfaglige ekspertise.At der ikke straks indføres ETCS/ERTMS på strækningen Roskilde-Holbæk (-Kalundborg) skyldes alene,at DSB ikke har det rigtige/fornødne materiel til at trafikere strækningen Holbæk-Kalundborg (diesel med ETCS/ERTMS).
Citat fra: Losna Dato 9/07-24, 19:43Som jeg forstår det mht. Holbæk-Kalundborg, vil man hverken kaste penge efter at opgradere IC4 til nyt signalsystem, eller opgradere det gamle signalsystem til at fungere stabilt med støj fra køreledningerne. Så dieseldrift, gamle signaler, og IC4 på den strækning.IC3 vil man godt bruge penge på at opgradere til det nye signalsystem. Så det togsæt bliver en slags schweizerkniv i overgangsperioden til fagre nye verden. Men jeg er kun almindelig kunde, uden den store togfaglige ekspertise.
Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001. Pris 310 kr.