Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Banedanmark Anlægsplan 2024
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: Svend Dato  9/07-24, 20:13
Citat fra: Losna Dato  9/07-24, 19:43Som jeg forstår det mht. Holbæk-Kalundborg, vil man hverken kaste penge efter at opgradere IC4 til nyt signalsystem, eller opgradere det gamle signalsystem til at fungere stabilt med støj fra køreledningerne.

Så dieseldrift, gamle signaler, og IC4 på den strækning.

IC3 vil man godt bruge penge på at opgradere til det nye signalsystem.
Så det togsæt bliver en slags schweizerkniv i overgangsperioden til fagre nye verden.

Men jeg er kun almindelig kunde, uden den store togfaglige ekspertise.

At der ikke straks indføres ETCS/ERTMS på strækningen Roskilde-Holbæk (-Kalundborg) skyldes alene,at DSB ikke har det rigtige/fornødne materiel til at trafikere strækningen Holbæk-Kalundborg (diesel med ETCS/ERTMS).


Ja, netop

Så vidt jeg husker, fravalgte man i sin tid at immunisere mellem Holbæk og Roskilde, fordi man manglede validatorer til at godkende arbejdet. Derfor ville man vente med at tænde for kørestrømmen, til der også var ETCS på strækningen.

Nu har man så valgt at immunisere alligevel, fordi der er validator-resourcer nok (til dels fordi ETCS er så jammerligt forsinket øst for Storebælt).

Det er i hvert fald min forståelse.

Gå op Sider: 1 [2]

Jernbanebøger

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001. Pris 310 kr.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak