Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Banedanmark Anlægsplan 2024
Gå ned Sider:[1] 2
Banedanmark Anlægsplan 2024
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 8/07-24, 11:24.
Seneste redigering: 8/07-24, 11:26 af Per Holm
Synes ikke lige der er noget vi ikke i forvejen ved der springer i øjnene.

At ibrugtagning af strkn. 5s køreledningsanlæg til Holbæk og Kalundborg er vigtig for at kunne køre IC4 havde jeg dog ikke lige set komme. Men hvad ved vi bønder da også om agurkesalat?

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Sporfornyelse Fredericia-Aarhus er ny. Det er ikke mange år de får lov at køre de nye eltog uden togbusser.

Der blev da fornyet mellem Fredericia og Vejle fornyligt?

Citat fra: nj_kruse Dato  8/07-24, 12:33Der blev da fornyet mellem Fredericia og Vejle fornyligt?

Kun ballast i højre spor.

Citat fra: Per Holm Dato  8/07-24, 11:24Synes ikke lige der er noget vi ikke i forvejen ved der springer i øjnene.

At ibrugtagning af strkn. 5s køreledningsanlæg til Holbæk og Kalundborg er vigtig for at kunne køre IC4 havde jeg dog ikke lige set komme. Men hvad ved vi bønder da også om agurkesalat?

4.5.2 Elektrificering
Køreledningsanlægget på strækningen (Roskilde)-(Holbæk) blev etableret i 2021,
og ibrugtages ultimo 2024.
Mellem Holbæk og Kalundborg forventes elektrificeringen udført til ultimo 2027
for at sikre en jævn udrulningstakt i Elektrificeringsprogrammet.
På delstrækningen Holbæk-Kalundborg udføres de forberedende arbejder i form af
sporsænkninger, broarbejder og øvrige arbejder i perioden 2022-2026
.

Holbæk er sat i parentes, men mon ikke det er en fejl? 
 :D

Banedanmark Anlægsplan 2024
Af esni. 9/07-24, 06:14.
Citat fra: Svend Dato  8/07-24, 18:49
Citat fra: Per Holm Dato  8/07-24, 11:24Synes ikke lige der er noget vi ikke i forvejen ved der springer i øjnene.

At ibrugtagning af strkn. 5s køreledningsanlæg til Holbæk og Kalundborg er vigtig for at kunne køre IC4 havde jeg dog ikke lige set komme. Men hvad ved vi bønder da også om agurkesalat?

4.5.2 Elektrificering
Køreledningsanlægget på strækningen (Roskilde)-(Holbæk) blev etableret i 2021,
og ibrugtages ultimo 2024.
Mellem Holbæk og Kalundborg forventes elektrificeringen udført til ultimo 2027
for at sikre en jævn udrulningstakt i Elektrificeringsprogrammet.
På delstrækningen Holbæk-Kalundborg udføres de forberedende arbejder i form af
sporsænkninger, broarbejder og øvrige arbejder i perioden 2022-2026
.

Holbæk er sat i parentes, men mon ikke det er en fejl? 
 :D

Er det fordi man ikke vil skrive det belastede ord immunisering, at man vælger den formulering?

Eskild

Citat fra: esni Dato  9/07-24, 06:14
Citat fra: Svend Dato  8/07-24, 18:49
Citat fra: Per Holm Dato  8/07-24, 11:24Synes ikke lige der er noget vi ikke i forvejen ved der springer i øjnene.

At ibrugtagning af strkn. 5s køreledningsanlæg til Holbæk og Kalundborg er vigtig for at kunne køre IC4 havde jeg dog ikke lige set komme. Men hvad ved vi bønder da også om agurkesalat?

4.5.2 Elektrificering
Køreledningsanlægget på strækningen (Roskilde)-(Holbæk) blev etableret i 2021,
og ibrugtages ultimo 2024.
Mellem Holbæk og Kalundborg forventes elektrificeringen udført til ultimo 2027
for at sikre en jævn udrulningstakt i Elektrificeringsprogrammet.
På delstrækningen Holbæk-Kalundborg udføres de forberedende arbejder i form af
sporsænkninger, broarbejder og øvrige arbejder i perioden 2022-2026
.

Holbæk er sat i parentes, men mon ikke det er en fejl? 
 :D

Er det fordi man ikke vil skrive det belastede ord immunisering, at man vælger den formulering?
Holbæk er immuniseret ifm det nye sikringsanlæg efter branden for en del år siden. "Immuniseringsprojektet" er reelt Lejre - Vipperød og så fra første overkørsel mod Regstrup til Kalundborg. Det var lidt af en pointe, at der til den politiske beslutning om "immunisering Roskilde - Holbæk" fejlagtigt blev nævnt immunisering af både Roskilde og Holbæk som en særlig risiko grundet anlægstyperne - når det så viste sig, at de sådan set begge var immuniserede i forvejen. Men sådan er der så meget.

Lasse

Immuniseringen af Holbækbanen er vel for at kunne køre dobbeltdækkere fra kystbanen til Holbæk. Holbækbanen er et bedre match til kystbanen på kapacitet end Køge-Næstved. (Når man nu ikke kan vende i København.)

Niks.

Immunisering er for at DSB fortsat kan køre med IC4 til Kalundborg.

Jvf. Signalprogrammets tidsplan ville Nordvestbanen være færdig i år og så kunne dobbeltdækkeren + Vectron køre til Holbæk. Men IC4 kunne så ikke køre til Kalundborg.

JH

Hvis man skal køre IC4 til Kalundborg, så kan man ikke køre dobbeltdækkere til Holbæk uden immunisering.

Citat fra: nj_kruse Dato  9/07-24, 15:43Hvis man skal køre IC4 til Kalundborg, så kan man ikke køre dobbeltdækkere til Holbæk uden immunisering.

Jeg bliver mere og mere forvirret 😉

Citat fra: Svend Dato  9/07-24, 15:56
Citat fra: nj_kruse Dato  9/07-24, 15:43Hvis man skal køre IC4 til Kalundborg, så kan man ikke køre dobbeltdækkere til Holbæk uden immunisering.

Jeg bliver mere og mere forvirret 😉

....men hvis meldingen er, at der først kan/må køre eltog til Holbæk, når alle sikringsanlæg er immuniseret, er jeg med igen
😀

Som jeg forstår det mht. Holbæk-Kalundborg, vil man hverken kaste penge efter at opgradere IC4 til nyt signalsystem, eller opgradere det gamle signalsystem til at fungere stabilt med støj fra køreledningerne.

Så dieseldrift, gamle signaler, og IC4 på den strækning.

IC3 vil man godt bruge penge på at opgradere til det nye signalsystem.
Så det togsæt bliver en slags schweizerkniv i overgangsperioden til fagre nye verden.

Men jeg er kun almindelig kunde, uden den store togfaglige ekspertise.


Citat fra: Losna Dato  9/07-24, 19:43Som jeg forstår det mht. Holbæk-Kalundborg, vil man hverken kaste penge efter at opgradere IC4 til nyt signalsystem, eller opgradere det gamle signalsystem til at fungere stabilt med støj fra køreledningerne.

Så dieseldrift, gamle signaler, og IC4 på den strækning.

IC3 vil man godt bruge penge på at opgradere til det nye signalsystem.
Så det togsæt bliver en slags schweizerkniv i overgangsperioden til fagre nye verden.

Men jeg er kun almindelig kunde, uden den store togfaglige ekspertise.

At der ikke straks indføres ETCS/ERTMS på strækningen Roskilde-Holbæk (-Kalundborg) skyldes alene,at DSB ikke har det rigtige/fornødne materiel til at trafikere strækningen Holbæk-Kalundborg (diesel med ETCS/ERTMS).

Gå op Sider:[1] 2
DB CargoVeterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak