Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Analyse af ny Lillebæltsforbindelse
Gå ned Sider: 1 2 3 [4] 5 6
Citat fra: Michael Deichmann Dato 20/07-24, 22:27Det undrer mig egentlig at ingen har bemærket pressemeddelelsen fra BaneDanamrk at analysen er sat på pause af forligskredsen.

Baggrunden er at man vil afvente resultatet af en lignende analyse af Fyn - Als forbindelsen, som jeg da ved at der er nogen herinden der er meget fortaler for.

BaneDK: https://www.bane.dk/da/Presse/Pressemeddelelser/Analyse-af-ny-Lillebaeltsforbindelse-sat-paa-pause

TVSyd: https://www.tvsyd.dk/soenderborg/analyse-af-tredje-forbindelse-over-lillebaelt-saettes-paa-pause

Sidst jeg hørte noget om det, indeholdt Fyn-Als undersøgelsen dog ingen undersøgelse af jernbane, kun vej. Hvis det passer gør det jo undersøgelsen noget mindre interessant fra et banemæssigt synspunkt.

Citat fra: Michael Deichmann Dato 20/07-24, 22:27Det undrer mig egentlig at ingen har bemærket pressemeddelelsen fra BaneDanamrk at analysen er sat på pause af forligskredsen.

Baggrunden er at man vil afvente resultatet af en lignende analyse af Fyn - Als forbindelsen, som jeg da ved at der er nogen herinden der er meget fortaler for.

BaneDK: https://www.bane.dk/da/Presse/Pressemeddelelser/Analyse-af-ny-Lillebaeltsforbindelse-sat-paa-pause

TVSyd: https://www.tvsyd.dk/soenderborg/analyse-af-tredje-forbindelse-over-lillebaelt-saettes-paa-pause



Tja, det er vel ikke så bemærkelsesværdigt at man venter med at arbejde videre indtil undersøgelsen af det andet projekt er færdigt, da det jo kan have en betydning. Det virker dog usandsynligt at det vil have nogen stor effekt. Det er ikke mit indtryk at der er meget trafik mellem den del af Sønderjylland/Nordtyskland og Fyn/Sjælland som Fyn-Als forbindelsen vil servicere, den vil snarere skabe trafik. Vi skal huske at det meste af trafikken mellem Østdanmark/Skandinavien og Tyskland/Europa vil bruge femernforbindelsen langt før der er nogen forbindelse mellem Fyn og Als eller en ny over Lillebælt, så behovet vil falde på den udenlandske trafik mellem Fyn og Jylland, uanset om det er ved Lillebælt eller Als.

Og som det allerede er pointeret, så indgår jernbane ikke i Fyn-Als projektet, så det er ikke så forfærdeligt interessant i et forum om jernbaner, ud over at diskuttere muligheden for at jernbane kunne indgå i det projekt. Men den eventuelle diskussion høre nok bedst hjemme i en ny tråd.

Citat fra: anho Dato 22/07-24, 00:15
Citat fra: Michael Deichmann Dato 20/07-24, 22:27Det undrer mig egentlig at ingen har bemærket pressemeddelelsen fra BaneDanamrk at analysen er sat på pause af forligskredsen.

Baggrunden er at man vil afvente resultatet af en lignende analyse af Fyn - Als forbindelsen, som jeg da ved at der er nogen herinden der er meget fortaler for.

BaneDK: https://www.bane.dk/da/Presse/Pressemeddelelser/Analyse-af-ny-Lillebaeltsforbindelse-sat-paa-pause

TVSyd: https://www.tvsyd.dk/soenderborg/analyse-af-tredje-forbindelse-over-lillebaelt-saettes-paa-pause

Sidst jeg hørte noget om det, indeholdt Fyn-Als undersøgelsen dog ingen undersøgelse af jernbane, kun vej. Hvis det passer gør det jo undersøgelsen noget mindre interessant fra et banemæssigt synspunkt.
Femernbæltforbindelsens tunnelelementfabriks fortsatte eksistens er en ny faktor i forhold til tidligere undersøgelser. Henlægge undersøgelse af ny Lille Bælt forbindelse for at afvente resultatet af undersøgelse af Fyn-Als forbindelsen giver jo også kun mening hvis denne også indeholder bane.

Ved ikke om jeg er den eneste der bemærket det, men anlægspriserne for en jernbane er i tabel 9.2.

Ved ikke med jer men jeg skal ind og beregne hvor relastiske mine forslag er 😅

"Profil banner"

Citat fra: Gustav Hansen Dato 22/07-24, 00:49
Citat fra: Michael Deichmann Dato 20/07-24, 22:27Det undrer mig egentlig at ingen har bemærket pressemeddelelsen fra BaneDanamrk at analysen er sat på pause af forligskredsen.

Baggrunden er at man vil afvente resultatet af en lignende analyse af Fyn - Als forbindelsen, som jeg da ved at der er nogen herinden der er meget fortaler for.

BaneDK: https://www.bane.dk/da/Presse/Pressemeddelelser/Analyse-af-ny-Lillebaeltsforbindelse-sat-paa-pause

TVSyd: https://www.tvsyd.dk/soenderborg/analyse-af-tredje-forbindelse-over-lillebaelt-saettes-paa-pause



Tja, det er vel ikke så bemærkelsesværdigt at man venter med at arbejde videre indtil undersøgelsen af det andet projekt er færdigt, da det jo kan have en betydning. Det virker dog usandsynligt at det vil have nogen stor effekt. Det er ikke mit indtryk at der er meget trafik mellem den del af Sønderjylland/Nordtyskland og Fyn/Sjælland som Fyn-Als forbindelsen vil servicere, den vil snarere skabe trafik. Vi skal huske at det meste af trafikken mellem Østdanmark/Skandinavien og Tyskland/Europa vil bruge femernforbindelsen langt før der er nogen forbindelse mellem Fyn og Als eller en ny over Lillebælt, så behovet vil falde på den udenlandske trafik mellem Fyn og Jylland, uanset om det er ved Lillebælt eller Als.

Og som det allerede er pointeret, så indgår jernbane ikke i Fyn-Als projektet, så det er ikke så forfærdeligt interessant i et forum om jernbaner, ud over at diskuttere muligheden for at jernbane kunne indgå i det projekt. Men den eventuelle diskussion høre nok bedst hjemme i en ny tråd.
Der bliver nød til at være baneforbindelse hvis man vil ikke miste endnu flere kunder til biler.

Citat fra: mgameing123 Dato 23/07-24, 02:18
Citat fra: Gustav Hansen Dato 22/07-24, 00:49
Citat fra: Michael Deichmann Dato 20/07-24, 22:27Det undrer mig egentlig at ingen har bemærket pressemeddelelsen fra BaneDanamrk at analysen er sat på pause af forligskredsen.

Baggrunden er at man vil afvente resultatet af en lignende analyse af Fyn - Als forbindelsen, som jeg da ved at der er nogen herinden der er meget fortaler for.

BaneDK: https://www.bane.dk/da/Presse/Pressemeddelelser/Analyse-af-ny-Lillebaeltsforbindelse-sat-paa-pause

TVSyd: https://www.tvsyd.dk/soenderborg/analyse-af-tredje-forbindelse-over-lillebaelt-saettes-paa-pause



Tja, det er vel ikke så bemærkelsesværdigt at man venter med at arbejde videre indtil undersøgelsen af det andet projekt er færdigt, da det jo kan have en betydning. Det virker dog usandsynligt at det vil have nogen stor effekt. Det er ikke mit indtryk at der er meget trafik mellem den del af Sønderjylland/Nordtyskland og Fyn/Sjælland som Fyn-Als forbindelsen vil servicere, den vil snarere skabe trafik. Vi skal huske at det meste af trafikken mellem Østdanmark/Skandinavien og Tyskland/Europa vil bruge femernforbindelsen langt før der er nogen forbindelse mellem Fyn og Als eller en ny over Lillebælt, så behovet vil falde på den udenlandske trafik mellem Fyn og Jylland, uanset om det er ved Lillebælt eller Als.

Og som det allerede er pointeret, så indgår jernbane ikke i Fyn-Als projektet, så det er ikke så forfærdeligt interessant i et forum om jernbaner, ud over at diskuttere muligheden for at jernbane kunne indgå i det projekt. Men den eventuelle diskussion høre nok bedst hjemme i en ny tråd.
Der bliver nød til at være baneforbindelse hvis man vil ikke miste endnu flere kunder til biler.

Det gør der ja, men det er jo ikke ensbetydende med at man gør det. Det er jo politikerne på Christiansborg der tager beslutningerne, det er bevist mange gange at flertallet derinde ikke synes at det er pengene værd at undgå.

Citat fra: Gustav Hansen Dato 22/07-24, 00:49
Citat fra: Michael Deichmann Dato 20/07-24, 22:27Det undrer mig egentlig at ingen har bemærket pressemeddelelsen fra BaneDanamrk at analysen er sat på pause af forligskredsen.

Baggrunden er at man vil afvente resultatet af en lignende analyse af Fyn - Als forbindelsen, som jeg da ved at der er nogen herinden der er meget fortaler for.

BaneDK: https://www.bane.dk/da/Presse/Pressemeddelelser/Analyse-af-ny-Lillebaeltsforbindelse-sat-paa-pause

TVSyd: https://www.tvsyd.dk/soenderborg/analyse-af-tredje-forbindelse-over-lillebaelt-saettes-paa-pause



Tja, det er vel ikke så bemærkelsesværdigt at man venter med at arbejde videre indtil undersøgelsen af det andet projekt er færdigt, da det jo kan have en betydning. Det virker dog usandsynligt at det vil have nogen stor effekt. Det er ikke mit indtryk at der er meget trafik mellem den del af Sønderjylland/Nordtyskland og Fyn/Sjælland som Fyn-Als forbindelsen vil servicere, den vil snarere skabe trafik. Vi skal huske at det meste af trafikken mellem Østdanmark/Skandinavien og Tyskland/Europa vil bruge femernforbindelsen langt før der er nogen forbindelse mellem Fyn og Als eller en ny over Lillebælt, så behovet vil falde på den udenlandske trafik mellem Fyn og Jylland, uanset om det er ved Lillebælt eller Als.

Og som det allerede er pointeret, så indgår jernbane ikke i Fyn-Als projektet, så det er ikke så forfærdeligt interessant i et forum om jernbaner, ud over at diskuttere muligheden for at jernbane kunne indgå i det projekt. Men den eventuelle diskussion høre nok bedst hjemme i en ny tråd.

Fyn-als er også relevant ift en lillebæltforbindelse. Det kan påvirke hvilken lillebælt-løsning, der er den bedste og kan evt også udskyde en lillebæltforbindelse en smule. I yderste konsekvens kunne løsningen blive  lillebælt som ren bane og fyn-als ren vej.

Citat fra: ThomasTT Dato 23/07-24, 13:39
Citat fra: Gustav Hansen Dato 22/07-24, 00:49
Citat fra: Michael Deichmann Dato 20/07-24, 22:27Det undrer mig egentlig at ingen har bemærket pressemeddelelsen fra BaneDanamrk at analysen er sat på pause af forligskredsen.

Baggrunden er at man vil afvente resultatet af en lignende analyse af Fyn - Als forbindelsen, som jeg da ved at der er nogen herinden der er meget fortaler for.

BaneDK: https://www.bane.dk/da/Presse/Pressemeddelelser/Analyse-af-ny-Lillebaeltsforbindelse-sat-paa-pause

TVSyd: https://www.tvsyd.dk/soenderborg/analyse-af-tredje-forbindelse-over-lillebaelt-saettes-paa-pause



Tja, det er vel ikke så bemærkelsesværdigt at man venter med at arbejde videre indtil undersøgelsen af det andet projekt er færdigt, da det jo kan have en betydning. Det virker dog usandsynligt at det vil have nogen stor effekt. Det er ikke mit indtryk at der er meget trafik mellem den del af Sønderjylland/Nordtyskland og Fyn/Sjælland som Fyn-Als forbindelsen vil servicere, den vil snarere skabe trafik. Vi skal huske at det meste af trafikken mellem Østdanmark/Skandinavien og Tyskland/Europa vil bruge femernforbindelsen langt før der er nogen forbindelse mellem Fyn og Als eller en ny over Lillebælt, så behovet vil falde på den udenlandske trafik mellem Fyn og Jylland, uanset om det er ved Lillebælt eller Als.

Og som det allerede er pointeret, så indgår jernbane ikke i Fyn-Als projektet, så det er ikke så forfærdeligt interessant i et forum om jernbaner, ud over at diskuttere muligheden for at jernbane kunne indgå i det projekt. Men den eventuelle diskussion høre nok bedst hjemme i en ny tråd.

Fyn-als er også relevant ift en lillebæltforbindelse. Det kan påvirke hvilken lillebælt-løsning, der er den bedste og kan evt også udskyde en lillebæltforbindelse en smule. I yderste konsekvens kunne løsningen blive  lillebælt som ren bane og fyn-als ren vej.
Hahaha du er så sjov.

Men med dette regeringen tror jeg de vil hellere bygge 2 ren vejbroer end en ren jernbanebro.

Citat fra: mgameing123 Dato 23/07-24, 15:16
Citat fra: ThomasTT Dato 23/07-24, 13:39
Citat fra: Gustav Hansen Dato 22/07-24, 00:49
Citat fra: Michael Deichmann Dato 20/07-24, 22:27Det undrer mig egentlig at ingen har bemærket pressemeddelelsen fra BaneDanamrk at analysen er sat på pause af forligskredsen.

Baggrunden er at man vil afvente resultatet af en lignende analyse af Fyn - Als forbindelsen, som jeg da ved at der er nogen herinden der er meget fortaler for.

BaneDK: https://www.bane.dk/da/Presse/Pressemeddelelser/Analyse-af-ny-Lillebaeltsforbindelse-sat-paa-pause

TVSyd: https://www.tvsyd.dk/soenderborg/analyse-af-tredje-forbindelse-over-lillebaelt-saettes-paa-pause



Tja, det er vel ikke så bemærkelsesværdigt at man venter med at arbejde videre indtil undersøgelsen af det andet projekt er færdigt, da det jo kan have en betydning. Det virker dog usandsynligt at det vil have nogen stor effekt. Det er ikke mit indtryk at der er meget trafik mellem den del af Sønderjylland/Nordtyskland og Fyn/Sjælland som Fyn-Als forbindelsen vil servicere, den vil snarere skabe trafik. Vi skal huske at det meste af trafikken mellem Østdanmark/Skandinavien og Tyskland/Europa vil bruge femernforbindelsen langt før der er nogen forbindelse mellem Fyn og Als eller en ny over Lillebælt, så behovet vil falde på den udenlandske trafik mellem Fyn og Jylland, uanset om det er ved Lillebælt eller Als.

Og som det allerede er pointeret, så indgår jernbane ikke i Fyn-Als projektet, så det er ikke så forfærdeligt interessant i et forum om jernbaner, ud over at diskuttere muligheden for at jernbane kunne indgå i det projekt. Men den eventuelle diskussion høre nok bedst hjemme i en ny tråd.

Fyn-als er også relevant ift en lillebæltforbindelse. Det kan påvirke hvilken lillebælt-løsning, der er den bedste og kan evt også udskyde en lillebæltforbindelse en smule. I yderste konsekvens kunne løsningen blive  lillebælt som ren bane og fyn-als ren vej.
Hahaha du er så sjov.

Men med dette regeringen tror jeg de vil hellere bygge 2 ren vejbroer end en ren jernbanebro.

regeringer kommer og går. Mon ikke du har tabt perspektivet lidt. Ingen regering vil nedlægge togdrift over/under lillebælt. Derfor kommer der en ny forbindelse med bane.

Der er ikke akutte trængselsproblemer med vej-trafikken over lillebælt, og hvis als-fyn kunne yderligere aflaste en smule, er det ikke umuligt, at man kunne skære vejdelen væk, især hvis man så forventer en kattegatforbindelse længere fremme.

Citat fra: ThomasTT Dato 23/07-24, 16:38
Citat fra: mgameing123 Dato 23/07-24, 15:16
Citat fra: ThomasTT Dato 23/07-24, 13:39
Citat fra: Gustav Hansen Dato 22/07-24, 00:49
Citat fra: Michael Deichmann Dato 20/07-24, 22:27Det undrer mig egentlig at ingen har bemærket pressemeddelelsen fra BaneDanamrk at analysen er sat på pause af forligskredsen.

Baggrunden er at man vil afvente resultatet af en lignende analyse af Fyn - Als forbindelsen, som jeg da ved at der er nogen herinden der er meget fortaler for.

BaneDK: https://www.bane.dk/da/Presse/Pressemeddelelser/Analyse-af-ny-Lillebaeltsforbindelse-sat-paa-pause

TVSyd: https://www.tvsyd.dk/soenderborg/analyse-af-tredje-forbindelse-over-lillebaelt-saettes-paa-pause



Tja, det er vel ikke så bemærkelsesværdigt at man venter med at arbejde videre indtil undersøgelsen af det andet projekt er færdigt, da det jo kan have en betydning. Det virker dog usandsynligt at det vil have nogen stor effekt. Det er ikke mit indtryk at der er meget trafik mellem den del af Sønderjylland/Nordtyskland og Fyn/Sjælland som Fyn-Als forbindelsen vil servicere, den vil snarere skabe trafik. Vi skal huske at det meste af trafikken mellem Østdanmark/Skandinavien og Tyskland/Europa vil bruge femernforbindelsen langt før der er nogen forbindelse mellem Fyn og Als eller en ny over Lillebælt, så behovet vil falde på den udenlandske trafik mellem Fyn og Jylland, uanset om det er ved Lillebælt eller Als.

Og som det allerede er pointeret, så indgår jernbane ikke i Fyn-Als projektet, så det er ikke så forfærdeligt interessant i et forum om jernbaner, ud over at diskuttere muligheden for at jernbane kunne indgå i det projekt. Men den eventuelle diskussion høre nok bedst hjemme i en ny tråd.

Fyn-als er også relevant ift en lillebæltforbindelse. Det kan påvirke hvilken lillebælt-løsning, der er den bedste og kan evt også udskyde en lillebæltforbindelse en smule. I yderste konsekvens kunne løsningen blive  lillebælt som ren bane og fyn-als ren vej.
Hahaha du er så sjov.

Men med dette regeringen tror jeg de vil hellere bygge 2 ren vejbroer end en ren jernbanebro.

regeringer kommer og går. Mon ikke du har tabt perspektivet lidt. Ingen regering vil nedlægge togdrift over/under lillebælt. Derfor kommer der en ny forbindelse med bane.

Der er ikke akutte trængselsproblemer med vej-trafikken over lillebælt, og hvis als-fyn kunne yderligere aflaste en smule, er det ikke umuligt, at man kunne skære vejdelen væk, især hvis man så forventer en kattegatforbindelse længere fremme.
Det vil nok kun aflaste Lillebælt i kortere sigt men i længere sigt vil det kun skabe mere trængsel på Lillebæltsbroen. Det rigtig løsning er jernbane på begge broer.

Citat fra: mgameing123 Dato 23/07-24, 17:26
Citat fra: ThomasTT Dato 23/07-24, 16:38
Citat fra: mgameing123 Dato 23/07-24, 15:16
Citat fra: ThomasTT Dato 23/07-24, 13:39
Citat fra: Gustav Hansen Dato 22/07-24, 00:49
Citat fra: Michael Deichmann Dato 20/07-24, 22:27Det undrer mig egentlig at ingen har bemærket pressemeddelelsen fra BaneDanamrk at analysen er sat på pause af forligskredsen.

Baggrunden er at man vil afvente resultatet af en lignende analyse af Fyn - Als forbindelsen, som jeg da ved at der er nogen herinden der er meget fortaler for.

BaneDK: https://www.bane.dk/da/Presse/Pressemeddelelser/Analyse-af-ny-Lillebaeltsforbindelse-sat-paa-pause

TVSyd: https://www.tvsyd.dk/soenderborg/analyse-af-tredje-forbindelse-over-lillebaelt-saettes-paa-pause



Tja, det er vel ikke så bemærkelsesværdigt at man venter med at arbejde videre indtil undersøgelsen af det andet projekt er færdigt, da det jo kan have en betydning. Det virker dog usandsynligt at det vil have nogen stor effekt. Det er ikke mit indtryk at der er meget trafik mellem den del af Sønderjylland/Nordtyskland og Fyn/Sjælland som Fyn-Als forbindelsen vil servicere, den vil snarere skabe trafik. Vi skal huske at det meste af trafikken mellem Østdanmark/Skandinavien og Tyskland/Europa vil bruge femernforbindelsen langt før der er nogen forbindelse mellem Fyn og Als eller en ny over Lillebælt, så behovet vil falde på den udenlandske trafik mellem Fyn og Jylland, uanset om det er ved Lillebælt eller Als.

Og som det allerede er pointeret, så indgår jernbane ikke i Fyn-Als projektet, så det er ikke så forfærdeligt interessant i et forum om jernbaner, ud over at diskuttere muligheden for at jernbane kunne indgå i det projekt. Men den eventuelle diskussion høre nok bedst hjemme i en ny tråd.

Fyn-als er også relevant ift en lillebæltforbindelse. Det kan påvirke hvilken lillebælt-løsning, der er den bedste og kan evt også udskyde en lillebæltforbindelse en smule. I yderste konsekvens kunne løsningen blive  lillebælt som ren bane og fyn-als ren vej.
Hahaha du er så sjov.

Men med dette regeringen tror jeg de vil hellere bygge 2 ren vejbroer end en ren jernbanebro.

regeringer kommer og går. Mon ikke du har tabt perspektivet lidt. Ingen regering vil nedlægge togdrift over/under lillebælt. Derfor kommer der en ny forbindelse med bane.

Der er ikke akutte trængselsproblemer med vej-trafikken over lillebælt, og hvis als-fyn kunne yderligere aflaste en smule, er det ikke umuligt, at man kunne skære vejdelen væk, især hvis man så forventer en kattegatforbindelse længere fremme.
Det vil nok kun aflaste Lillebælt i kortere sigt men i længere sigt vil det kun skabe mere trængsel på Lillebæltsbroen. Det rigtig løsning er jernbane på begge broer.

til svimlende miliardbeløb.. det er urealistisk. Hvem skulle bruge den?  Men måske kunne Faaborg-Ringe genskabes,

Citat fra: ThomasTT Dato 23/07-24, 19:20.....
Men måske kunne Faaborg-Ringe genskabes

Så skal vi vel have Sønderborg-Mommark med, når vi nu er i gang:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Stender-postkort med motiv fra Jernbanegade i Sønderborg. Toget til Mommark på vej gennem gaden.

Citat fra: Niels Munch Dato 23/07-24, 19:55
Citat fra: ThomasTT Dato 23/07-24, 19:20.....
Men måske kunne Faaborg-Ringe genskabes

Så skal vi vel have Sønderborg-Mommark med, når vi nu er i gang:
Sønderborg Metro, eller bane nord om byen.

Citat fra: Niels Munch Dato 23/07-24, 19:55
Citat fra: ThomasTT Dato 23/07-24, 19:20.....
Men måske kunne Faaborg-Ringe genskabes

Så skal vi vel have Sønderborg-Mommark med, når vi nu er i gang:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Stender-postkort med motiv fra Jernbanegade i Sønderborg. Toget til Mommark på vej gennem gaden.

næppe, men jeg kaster gerne Odense-Assens ind i puljen. Det skal nok komme. Det er projekter, der er meget billige i anlæg og løser konkrete trængselsproblemer.

Jeg vil minde om at både Fåborg og Assens er ret små byer med 6-7000 indbyggere. På den gamle Assensbanes strækning er Glamsbjerg med 3000 indbyggere den største bebyggelse. Til sammenligning har Vollsmose (hvor vi jo diskuterer en udbygning af letbanen) cirka 10000 indbyggere. Det helt store problem er at Odense er planlagt parcelhus- og bilcentrisk. Det er letbanen så et delvist og meget forsinket svar på.

Der har været nogle tråde om beregninger af omkostningerne ved istandsættelse af Tinglev-Tønder (Åbenrå-banen har der vist også været regnet på). Det er nogle større projekter, vi taler om her.

Mht. en Fyn-Als-forbindelse er det ret tydeligt at det er Danfoss som trækker i trådene her. Men jeg har ikke hørt noget om at Danfoss har udtrykt ønske om at flytte godstransporter til og fra Als over til jernbane.

Gå op Sider: 1 2 3 [4] 5 6
Sakskøbing Sukkerfabrik
Sakskøbing Sukkerfabrik

Sakskøbing Sukkerfabrik opførtes i årene 1909-10 og der blev etableret et ret omfattende 700 mm smalsporet roebanenet omkring fabrikken. Inden nedlæggelsen af roebanerne i 1966 nåede banerne at blive Danmarks største private jernbanesystem.

Læs mere
Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak