Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Lokaltogs IC2 MF 1001 i Tølløse den 28. juni 2024
Jeg kom forbi Tølløse den 28. juni 2024, hvor jeg fik mulighed for at tage billeder indvendigt af MF1001-1101. Det er rent faktisk første gang inde i denne togtype.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Jeg blev overrasket, da jeg så, der fortsat står LJ på siden.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Citat fra: Henrik PS Dato  3/07-24, 22:59Jeg blev overrasket, da jeg så, der fortsat står LJ på siden.

Som man også ser af de skidenbrune plamager på ydersiden så bruger man ikke så megen energi på det æstetiske hos Lokaltog. Da det stadig hed Lollandsbanen kørte jeg en del med dem, og dengang var det også noget med slidte sæder og nullermænd i hjørnerne. Bemalingen af toget med den lilla stribe og de røde trekanter er også den samme de har haft de sidste ~25 år.

Men der ud over er det noget dejligt materiel, noget behageligere at køre med end Desiro eller Lint.

Rart med nogle billeder af indersiden. Selv for gamle tog der er meget veldokumenterede fra ydersiden er det ofte svært at finde billeder af hvordan interiøret så ud.

Jeg har selv kun kørt med denne type to gange, men synes at det er et ganske glimrende tog. Sæderne er selvfølgelig ikke til samme standard som i IC3, men turen er stadig behagelig. Det kan undre at man ikke valgte at have en lavtgulvsvogn i IC3. Desværre kan IC2 og IC3 jo ikke køre i sammenkoblet drift. Det kunne ellers være et sjovt syn.

Citat fra: bjergged Dato  4/07-24, 11:09Bemalingen af toget med den lilla stribe og de røde trekanter er også den samme de har haft de sidste ~25 år.

Det kan da godt være at striben er ovre i lilla efterhånden, men den var nu oprindeligt mørkeblå  :)


Citat fra: anho Dato  4/07-24, 13:55Rart med nogle billeder af indersiden. Selv for gamle tog der er meget veldokumenterede fra ydersiden er det ofte svært at finde billeder af hvordan interiøret så ud.

Jeg har selv kun kørt med denne type to gange, men synes at det er et ganske glimrende tog. Sæderne er selvfølgelig ikke til samme standard som i IC3, men turen er stadig behagelig. Det kan undre at man ikke valgte at have en lavtgulvsvogn i IC3. Desværre kan IC2 og IC3 jo ikke køre i sammenkoblet drift. Det kunne ellers være et sjovt syn.

Lidt millioner her, lidt software der og så har du en mulighed for samkørsel. ;-)
Nok ikke en god investering i dag, men dengang de blev lavet, kunne det have givet fantastiske muligheder for kørsel fra Nykøbing Sjælland og Nakskov.

Citat fra: anho Dato  4/07-24, 13:55. Desværre kan IC2 og IC3 jo ikke køre i sammenkoblet drift. Det kunne ellers være et sjovt syn.

Kan en IC2 ikke kobles på som dummy, altså bare sammenkobling uden andet end at være "på krogen", og trækkes med som vogn på frihjul?

Mvh.
Lars

Citat fra: Lars Dato  7/07-24, 18:15
Citat fra: anho Dato  4/07-24, 13:55. Desværre kan IC2 og IC3 jo ikke køre i sammenkoblet drift. Det kunne ellers være et sjovt syn.

Kan en IC2 ikke kobles på som dummy, altså bare sammenkobling uden andet end at være "på krogen", og trækkes med som vogn på frihjul?
Jo, IC3 kan koble mekanisk med IC2, Ic4 og Øresundstogene. Der er bare absolut ingen datakommunikation eller elektrisk forbindelse.

Det var det korte svar :)

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Citat fra: anho Dato  4/07-24, 13:55Det kan undre at man ikke valgte at have en lavtgulvsvogn i IC3.

Havde det ikke været svært at komme rundt med salgsvognen, hvis der havde været lavt gulv i noget af toget?

Citat fra: RasmusR Dato  8/07-24, 11:49
Citat fra: anho Dato  4/07-24, 13:55Det kan undre at man ikke valgte at have en lavtgulvsvogn i IC3.

Havde det ikke været svært at komme rundt med salgsvognen, hvis der havde været lavt gulv i noget af toget?

Der kunne vel være installeret salgsvognselevator - ligesom der blev i IC4.

Gå op Sider:[1]

Lokomotivfabrikker

Læs historien om:
F. Schichau, Elbing, Tyskland
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak