Citat fra: Ncard00 Dato I dag 19:19Er der nogle veterantogsklubber, hvor det er muligt blot at donere et valgfrit, enten engangs eller månedligt, beløb, uden at blive medlem?
Personligt ville jeg også foretrække, at der et sted på hjemmesiden fremgik et aktuelt "økonomisk mål", så man præcis ved, hvad ens donationer går til, fx dækning af månedlige faste udgifter, eller investering i en engangs renovering af et lokomotiv, eller hvad det nu kunne være, og at dette blev vist med et "x procent af x beløb til x formål er nået", ligesom nogle Youtubere gør på deres Patreon eller lignende støttekonti til deres kanaler.
Jeg ønsker ikke selv nogle medlemsfordele, og har aldrig selv kørt med/tænkt mig at køre med veterantog, vil blot gerne støtte klubberne økonomisk, for at bevare traditionen om veterantog, men hvis ikke jeg tydeligt kan se, at der er et aktuelt behov for mine donationer, så er mine penge bedre brugt et andet sted.
Det kan du uden tvivl gøre i alle klubber.
Det er bare at henvende sig til klubben, så skal de nok hjælpe med det praktiske, herunder oplyse om muligheden for skattefradrag for støttebeløbet.