Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- København Syd 27.06.2024
København Syd 27.06.2024
Af Niels Munch. 29/06-24, 08:12.
Hej i Forum,

I f.m. en tur med M4 kunne København Syd i øvrigt tages i øjesyn:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Kig fra Køge Bugt-perronen mod n-v; t.v. Øresundsbanen, hvor der arbejdes med perronanlæg og tunnel til 'concoursen'.

Lidt toggang:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
MG 5849 som IC 70116 Ar-Kh.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
ABs 7901 i front for DD-EB stamme som Re 4418 Næ-Kh.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Nedgang til 'concoursen' fra forpladsen. Oppe t.v. Køge Bugt banen, nede t.v. mod S- og fjerntog, t.h. mod metro.

Alle fotos 27.06.2024 og ved mig (nm).

M.v.h.
Niels

København Syd 27.06.2024
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 29/06-24, 11:39.
Seneste redigering: 29/06-24, 11:43 af Per Holm
Citat fra: Niels Munch Dato 29/06-24, 08:12Hej i Forum,

I f.m. en tur med M4 kunne København Syd i øvrigt tages i øjesyn:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Kig fra Køge Bugt-perronen mod n-v; t.v. Øresundsbanen, hvor der arbejdes med perronanlæg og tunnel til 'concoursen'.

...

Alle fotos 27.06.2024 og ved mig (nm).

M.v.h.
Niels

Jvnf. tidl. drøftelse om "diskrete" meldinger til togpersonalet: Pt. ses inden for I-signalerne på togfølgestation Ig foreløbigt to perroner (and counting).

Det hele ser jo smukt og idyllerisk ud i magsvejr med vindstille men os indfødte ved jo bedre end at lade os narre. Forhåbentlig ender det med at blive totalt overdækket så der vil kunne foretages vejrbeskyttet skifte fra alle til alle minus en retninger.

Om ikke andet så som her - selv der nok vil være bedre økonomi i at smide 10 - 20 etager ovenpå: https://youtu.be/LOsXR4SnjSk?si=ye0ma2-m4gMCJGzp

PS. Ved godt at ikke alt er ibrugtaget og at det formelt hedder/har heddet et par andre ting.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato 29/06-24, 11:39.....
Det hele ser jo smukt og idyllerisk ud i magsvejr med vindstille men os indfødte ved jo bedre end at lade os narre. Forhåbentlig ender det med at blive totalt overdækket så der vil kunne foretages vejrbeskyttet skifte fra alle til alle minus en retninger.

Om ikke andet så som her - selv der nok vil være bedre økonomi i at smide 10 - 20 etager ovenpå: https://youtu.be/LOsXR4SnjSk?si=ye0ma2-m4gMCJGzp
.....

Hej Per,

Disker du nu op med denne gamle traver igen :P ?

København Syd 27.06.2024
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 29/06-24, 12:10.
Det var ikke tanken.

Jeg lod mig provokere af at blive "belært" om at der ikke er nogen perroner på Ig og derfor havde jeg faktisk for et par uger siden været ude og tage et billede mage til dit.

Men nu skal jeg nok forsøge at holde inde - en rum tid  ;)

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato 29/06-24, 12:10Det var ikke tanken.

Jeg lod mig provokere af at blive "belært" om at der ikke er nogen perroner på Ig og derfor havde jeg faktisk for et par uger siden været ude og tage et billede mage til dit.

Det er også korrekt.

Start med at kigge midt på foto, der står et mærke 17.7, som opsættes ved trinbræt:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Og for at tage den i opløbet, trinbræt er et holdested uden sikring (signaler):
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

København S (Nel) er et holdested uden sikring/signaler. Vigerslev har ingen holdesteder(/perroner).

Slutteligt er København S, angivet i TIB som et trinbræt (bemærk T'et i kassen):
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Opsumeret, København S er et trinbræt (i km 4,6), delvist (bemærk Vigeslevs I-signal ligger 200m inde på perronen) beliggende indenfor Vigerslevs stations grænse (km 4,7).

Vigerslev har ingen perron(er).

Gå op Sider:[1]
SB M 7

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak