Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- “Vild ide: Hvorfor ikke tog fra Roskilde til Hillerød”
Gå ned Sider: 1 ... 6 7 [8]
Citat fra: Ncard00 Dato 23/07-24, 23:32Hvad med at imødekomme den eksisterende efterspørgsel, og komme af med indenrigs og de andre korte flyruter, inden der bygges nyt. Fx timemodellen, Opgradering af 5C til letbane, S-togs expresstunnel via Rigshospitalet, sønderborg til CPH 3 timer, bedre nattog og dagtogsforbindelser til Oslo, Amsterdam, Berlin, Prag, og til sidst, godtnok ikke så relevant for Danmark, men opgradering af banen imellem Oslo og Stockholm, som er en af de travleste flyruter i Europa, hvis ikke i verden, med 20 daglige afgange hver vej!
Oslo-Stockholm havde lige over 1 million rejsende sidste år, det er ikke engang i Top 50 i Europa målt på antal passagerer. Både Oslo-København, Stockholm-København, Oslo-Trondheim, Oslo-Bergen og Oslo-Stavanger er mere travle bare i Norden.
Citat fra: Ncard00 Dato 23/07-24, 23:32Hvad med at imødekomme den eksisterende efterspørgsel, og komme af med indenrigs og de andre korte flyruter, inden der bygges nyt. Fx timemodellen, Opgradering af 5C til letbane, S-togs expresstunnel via Rigshospitalet, sønderborg til CPH 3 timer, bedre nattog og dagtogsforbindelser til Oslo, Amsterdam, Berlin, Prag, og til sidst, godtnok ikke så relevant for Danmark, men opgradering af banen imellem Oslo og Stockholm, som er en af de travleste flyruter i Europa, hvis ikke i verden, med 20 daglige afgange hver vej!

Gå op Sider: 1 ... 6 7 [8]

Jernbanebøger

Fra Vestbanen til Arriva

Fra Vestbanen til Arriva. Pris 300 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak