Citat fra: Stennicke Dato 18/05-22, 16:57Citat fra: Mads Dato 18/05-22, 09:17Citat fra: Stennicke Dato 18/05-22, 09:01Jeg synes også det andet spørgsmål er interessant
" Hvordan kan det så være at det lige netop var i Vestjylland det skulle ske. Og ikke regionalstogs trafikken på Sjælland, turde man ikke, Og ville først se hvordan det kom til at kører i Vestjylland inden andre landsdele skulle plages og ædelægges af det."
Ja. Det udrulles først de steder hvor det påvirker færrest mennesker.
De sjællandske pendlerstrækninger har også haft deres at bøvle med.
Sydbanen og (dele af) Lille Syd har i forvejen været præget af langvarige sporspærringer de seneste år.
Nu er turen så kommet til Nordvestbanen.
Udover det er der sporfornyelser og andet vedligehold på strækningen Korsør-København, både via Roskilde og Køge Nord, som forstyrrer regional-trafikken i stor stil.
Citat fra: Stennicke Dato 18/05-22, 09:01Jeg synes også det andet spørgsmål er interessant
" Hvordan kan det så være at det lige netop var i Vestjylland det skulle ske. Og ikke regionalstogs trafikken på Sjælland, turde man ikke, Og ville først se hvordan det kom til at kører i Vestjylland inden andre landsdele skulle plages og ædelægges af det."
- Jeg mente angående udlicitering. Hvorfor det lige var midt- og Vestjylland som skulle i udbud den gang. Som den oprindelige spørger også var interesseret i at vide mere om
Nok fordi det var de vestjyske politikere, der var så opsat på, at det skulle udliciteres. Og fordi det ville gå ud over de færreste, hvis man valgte de strækninger, i modsætning til dele af den sjællandske regionaltrafik.
Og udliciteringen startede ikke godt, men har nu resulteret i at man har sparet en del penge på trafikken. De blev selvfølgelig ikke brugt på at forbedre trafikken, eller kvaliteten på nogen måde, som man skulle forvente.
Det er på mange måder trist at man har sådan en lav forventning til Midt og vestjyllands trafikken. Den har ikke ændret sig i 20 år og gør det nok heller ikke om 20 år. Hastigheden er de fleste steder sølle 100/120, banerne er ikke elektrificeret, de tog der kører på banerne kan ikke køre mere end 120. Jo nu kommer der batteritog, men banerne er stadig ikke elektrificeret, mens banerne for det meste på Sjælland er elektrificeret.
Rant slut