Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Tankvogne i Nyborg
Nyborg har de seneste år været betjent af godstog fra Fredericia med tankvogne til Koppers transporteret gennem byens gader. Sporet er for ikke så længe siden blevet renoveret. Jeg har senest d. 5. juni været tæt forbi det areal som måske kan betegnes som et "rangeringsområde". Her henstod tre tankvogne som til forveksling ligner den type som har været kørt til og fra Koppers. Når man "goggler" Koppers kommer bla. denne artikel  Hvorfor står der så stadig nogle tankvogne hvis artiklen taler sandt ?

Jeg har faktisk nappet et foto fra mit besøg  8) Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.


Tankvogne i Nyborg
Af Baumann, Hjordkær. 23/06-24, 09:04.
Er det helt slut med godstog til Avernakke / Nyborg på torsdage?

Tankvogne i Nyborg
Af Gert Rasmussen. 28/06-24, 13:10.
Vogne der stod hos Koppers blev hentet med Mz1452 den 14/7-2023 vist nok for at få dem til forestående revision. De tre der står på pladsen ved stationen burde indikere at det ikke er helt slut men jeg har ikke faktuel viden.

Jeg læste en artikel et sted, for nylig om at Koppers ikke har behov for banetransport lige for tiden. Men at det nok kommer igang igen.
Jeg mener det var i DJK´s blad Jernbanen at jeg læste det.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak