Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Hvor kan møde IC4-tog for tiden?
Gå ned Sider: 1 [2]
Fedt.
Det var bl.a sådanne info jeg søgte.
Så tak for delingen.

Det kan vel også tilføjes at der bliver masser af IC4 action i og omkring Roskilde fra på lørdag når festivalen starter. 

Jeg mener at have læst at der bliver omkring 480 afgange i løbet af ugen.

Citat fra: andersj Dato 23/06-24, 21:53Man kan da i hvert fald se toglinjerne for K25 på Sjælland her: https://www.facebook.com/photo/?fbid=10160699107330369&set=pcb.2070128846696465

Jeg synes det er ærgeligt, at der kun er lagt op til et stop i timen på de nye Øresundsperroner på Kbh. Syd. Hvis det skal være et rigtigt lufthavnsalternativ for alle de, der nemt kan komme til Kbh Syd (metro, s-tog mv.), skal der som minimum være 20 min-drift.

Hvor kan møde IC4-tog for tiden?
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 17/08-24, 16:02.
Seneste redigering: 17/08-24, 16:05 af Per Holm
Citat fra: emc Dato 17/08-24, 13:03Jeg synes det er ærgeligt, at der kun er lagt op til et stop i timen på de nye Øresundsperroner på Kbh. Syd. Hvis det skal være et rigtigt lufthavnsalternativ for alle de, der nemt kan komme til Kbh Syd (metro, s-tog mv.), skal der som minimum være 20 min-drift.

Rolig nu.

Det skal nok komme, men der er lige nogle omfattende anlægsarbejder på Gl, mellem Nel og Klv og på Cph der først skal overståes.

Torsdag påsteg jeg på Tåt den famøse forbindelse men da den ikke ville standse på Nel måtte jeg for ikke at ryge helt til Htå allerede på Øre skifte til M1.

Surt - men det vil snart få en ende og så skal der nok blive flere rejsende.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato 17/08-24, 16:02Det skal nok komme, men der er lige nogle omfattende anlægsarbejder på Gl, mellem Nel og Klv og på Cph der først skal overståes.

Torsdag påsteg jeg på Tåt den famøse forbindelse men da den ikke ville standse på Nel måtte jeg for ikke at ryge helt til Htå allerede på Øre skifte til M1.

Per, kunne man ikke få dig til generelt at skrive det fulde navn for stationer (og strækninger), så alle kan forstå det. Det er jo ikke alle der kan forkortelserne udenad.

Hvor kan møde IC4-tog for tiden?
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 17/08-24, 20:11.
Seneste redigering: 17/08-24, 20:14 af Per Holm
Glostrup fjern, København Syd, Kalvebod, Københavns Lufthavn Kastrup, Tårnby Torv, København Syd, Høje Taastrup og København Ørestad.

M1: Vanløse - Vestamager og vice versa via Nørreport.  ;)

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Hvor kan møde IC4-tog for tiden?
Af emc. 17/08-24, 20:27.
Glostrup fjern får først perroner efter 2030, ikke?

Hvor kan møde IC4-tog for tiden?
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 17/08-24, 20:34.
Citat fra: emc Dato 17/08-24, 20:27Glostrup fjern får først perroner efter 2030, ikke?

Efter BDK anlægsplan fra 2032, og så er der noget der hedder Alstom ...

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: klausj Dato 17/08-24, 19:33
Citat fra: Per Holm Dato 17/08-24, 16:02Det skal nok komme, men der er lige nogle omfattende anlægsarbejder på Gl, mellem Nel og Klv og på Cph der først skal overståes.

Torsdag påsteg jeg på Tåt den famøse forbindelse men da den ikke ville standse på Nel måtte jeg for ikke at ryge helt til Htå allerede på Øre skifte til M1.

Per, kunne man ikke få dig til generelt at skrive det fulde navn for stationer (og strækninger), så alle kan forstå det. Det er jo ikke alle der kan forkortelserne udenad.


Det er Pers speciale. Jeg ved ikke, om han går ud fra, at vi alle sammen har mindst 40 års erfaring inden for DSB og Bane Danmark.

Eller om han bare godt kan lide at blære sig med, at han kan alle stationsforkortelser og strækningsnumre.

Men det er i hvert fald skide irriterende.


Citat fra: andersj Dato 23/06-24, 21:53Man kan da i hvert fald se toglinjerne for K25 på Sjælland her: https://www.facebook.com/photo/?fbid=10160699107330369&set=pcb.2070128846696465

Her lægges der i øvrigt også op til at RE+ (hurtigtoget) til Nykøbing F igen har stop på København Syd. Har de mon hentet et par minutter på strækningen, eller kommer rejsetiden til at øges med et par minutter ift. k24?

Citat fra: Per Holm Dato 17/08-24, 20:11Glostrup fjern, København Syd, Kalvebod, Københavns Lufthavn Kastrup, Tårnby Torv, København Syd, Høje Taastrup og København Ørestad.

M1: Vanløse - Vestamager og vice versa via Nørreport.  ;)

Takker - det gør det nemmere at læse dine ellers fine skrivelser, når man ikke skal sidde med et opslagværk ved siden af.

Personligt så jeg dog helst, at du bare brugte DSB's navne f.eks. Ørestad og Tårnby.
...og så er M1 vel en linje og ikke en strækning, så den kender jeg godt.  ;)

Hvor kan møde IC4-tog for tiden?
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 18/08-24, 09:21.
Du har sørme ret: Tårnby St. hedder faktisk kun "Tårnby". Gammel vane fra anlæggelsen af Øresundsforbindelsen hvor der lå en glimrende smørrebrødsforretning på Tårnby Torv.  :D

DSB bruger "Ørestad" medens Snälltåget bruger "København Ørestad" hvilket jeg så også finder er lidt morsomt. Lyder mere af storbybanegård med mange arbejdspladser omkring end af landsbytrinbræt. Så længe det varer inden Snälltåget har fundet andet sted at standse.

M1 og M2 kan jeg kun sjældent huske forskellen på så nu måtte jeg hellere være grundig når der nu blev spurgt. (Strkn. 880 er nemmere synes jeg.)

Chacun à son goût ;)

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato 18/08-24, 09:21Du har sørme ret: Tårnby St. hedder faktisk kun "Tårnby". Gammel vane fra anlæggelsen af Øresundsforbindelsen hvor der lå en glimrende smørrebrødsforretning på Tårnby Torv.  :D

DSB bruger "Ørestad" medens Snälltåget bruger "København Ørestad" hvilket jeg så også finder er lidt morsomt. Lyder mere af storbybanegård med mange arbejdspladser omkring end af landsbytrinbræt. Så længe det varer inden Snälltåget har fundet andet sted at standse.

M1 og M2 kan jeg kun sjældent huske forskellen på så nu måtte jeg hellere være grundig når der nu blev spurgt. (Strkn. 880 er nemmere synes jeg.)

Chacun à son goût ;)

Det giver da meget god mening at kalde det "København Ørestad", når man ikke har andre stop i Københavnsområdet. Så må man bare håbe, at passagerene kan finde ud af det.

Ift metroen er en god huskeregel, at M1 blev færdig før M2. M1 er den, der kører til Vestamager og kørte allerede fra åbningen i 2002 hele vejen til Vestamager og i løbet af 2003 blev den så forlænget til Vanløse i den anden ende. M2 kørte i starten kun til Lergravsparken og blev først forlænget til lufthavnen i 2007.

Citat fra: mpp Dato 18/08-24, 10:54
Citat fra: Per Holm Dato 18/08-24, 09:21Du har sørme ret: Tårnby St. hedder faktisk kun "Tårnby". Gammel vane fra anlæggelsen af Øresundsforbindelsen hvor der lå en glimrende smørrebrødsforretning på Tårnby Torv.  :D

DSB bruger "Ørestad" medens Snälltåget bruger "København Ørestad" hvilket jeg så også finder er lidt morsomt. Lyder mere af storbybanegård med mange arbejdspladser omkring end af landsbytrinbræt. Så længe det varer inden Snälltåget har fundet andet sted at standse.

M1 og M2 kan jeg kun sjældent huske forskellen på så nu måtte jeg hellere være grundig når der nu blev spurgt. (Strkn. 880 er nemmere synes jeg.)

Chacun à son goût ;)

Det giver da meget god mening at kalde det "København Ørestad", når man ikke har andre stop i Københavnsområdet. Så må man bare håbe, at passagerene kan finde ud af det.

Ift metroen er en god huskeregel, at M1 blev færdig før M2. M1 er den, der kører til Vestamager og kørte allerede fra åbningen i 2002 hele vejen til Vestamager og i løbet af 2003 blev den så forlænget til Vanløse i den anden ende. M2 kørte i starten kun til Lergravsparken og blev først forlænget til lufthavnen i 2007.

Der er en temmelig god forklaring på hvorfor M1 åbnede først og hvorfor den kørte "hele vejen til Vestamager" fra starten.

Gå op Sider: 1 [2]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak