Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Hvor kan møde IC4-tog for tiden?
Gå ned Sider:[1] 2
Hvor kan møde IC4-tog for tiden?
Af Peter Sloots. 22/06-24, 20:20.
Seneste redigering: 22/06-24, 20:23 af Peter Sloots
På hvilke strækninger kører Mg (IC_4-tog).
Jeg tager afsted til Nordjylland på tirsdag og kan ikke se at de kører til Aalborg mere.
Sidste år fotograferede jeg nogle omkring Randers.
Så vidt jeg kan se, kører de stadig mellem Aarhus og Esbjerg
PS

Hvor kan møde IC4-tog for tiden?
Af andersj, Aalborg. 22/06-24, 21:42.
De kører fast i regionaltogene Esbjerg-Aarhus samt forstærkertogene Fredericia-Aarhus. Dog køres enkelte afgange med IC3.

Ellers køres de fleste tog på Nordvestbanen Kalundborg/Holbæk-København med IC4 og en del af myldretidstogene på Kystbanen er også IC4. Enkelte IC4 er også at finde i landsdelstrafikken (København-Odense-Aarhus), dog mest i ydretidspunkterne (tidlig morgen/sen aften) samt i ICL+ og IC 2xx - som dog begge ikke kører pt. pga. sporarbejde.

Anders

Fint. Hvis sommeren holder, når jeg måske også syd for Aarhus.
PS

Citat fra: andersj Dato 22/06-24, 21:42De kører fast i regionaltogene Esbjerg-Aarhus samt forstærkertogene Fredericia-Aarhus. Dog køres enkelte afgange med IC3.

Ellers køres de fleste tog på Nordvestbanen Kalundborg/Holbæk-København med IC4 og en del af myldretidstogene på Kystbanen er også IC4. Enkelte IC4 er også at finde i landsdelstrafikken (København-Odense-Aarhus), dog mest i ydretidspunkterne (tidlig morgen/sen aften) samt i ICL+ og IC 2xx - som dog begge ikke kører pt. pga. sporarbejde.

IC 2xx køres ikke planmæssigt med IC4, det er kun hvis der mangler IC3 eller ER at der kan opleves IC4 der.

For nogen tid siden så jeg en cab-view video, hvor jeg spottede 3 IC4 koblet sammen komme kørende i modsat retning. Jeg var ikke klar over at det var muligt. Det var på Holbæk banen som jeg husker det.

Hvor kan møde IC4-tog for tiden?
Af larsht, København. 23/06-24, 14:39.
Citat fra: nj_kruse Dato 23/06-24, 10:52For nogen tid siden så jeg en cab-view video, hvor jeg spottede 3 IC4 koblet sammen komme kørende i modsat retning. Jeg var ikke klar over at det var muligt. Det var på Holbæk banen som jeg husker det.
Det er muligt, men bruges MEGET lidt. Det forsvinder i øvrigt snart igen

Mvh
Lars

Citat fra: larsht Dato 23/06-24, 14:39
Citat fra: nj_kruse Dato 23/06-24, 10:52For nogen tid siden så jeg en cab-view video, hvor jeg spottede 3 IC4 koblet sammen komme kørende i modsat retning. Jeg var ikke klar over at det var muligt. Det var på Holbæk banen som jeg husker det.
Det er muligt, men bruges MEGET lidt. Det forsvinder i øvrigt snart igen

Det er 4521 og 4508 Mandag-Torsdag der køres med 3xIC4 planlagt. Det forsvinder så i øvrigt ikke, men holder bare sommerferie pga. færre pendlere henover sommeren.

Hvor kan møde IC4-tog for tiden?
Af larsht, København. 23/06-24, 16:42.
Citat fra: Time will tell Dato 23/06-24, 15:19
Citat fra: larsht Dato 23/06-24, 14:39
Citat fra: nj_kruse Dato 23/06-24, 10:52For nogen tid siden så jeg en cab-view video, hvor jeg spottede 3 IC4 koblet sammen komme kørende i modsat retning. Jeg var ikke klar over at det var muligt. Det var på Holbæk banen som jeg husker det.
Det er muligt, men bruges MEGET lidt. Det forsvinder i øvrigt snart igen

Det er 4521 og 4508 Mandag-Torsdag der køres med 3xIC4 planlagt. Det forsvinder så i øvrigt ikke, men holder bare sommerferie pga. færre pendlere henover sommeren.
Psst, K25

Mvh
Lars

Citat fra: larsht Dato 23/06-24, 16:42
Citat fra: Time will tell Dato 23/06-24, 15:19
Citat fra: larsht Dato 23/06-24, 14:39
Citat fra: nj_kruse Dato 23/06-24, 10:52For nogen tid siden så jeg en cab-view video, hvor jeg spottede 3 IC4 koblet sammen komme kørende i modsat retning. Jeg var ikke klar over at det var muligt. Det var på Holbæk banen som jeg husker det.
Det er muligt, men bruges MEGET lidt. Det forsvinder i øvrigt snart igen

Det er 4521 og 4508 Mandag-Torsdag der køres med 3xIC4 planlagt. Det forsvinder så i øvrigt ikke, men holder bare sommerferie pga. færre pendlere henover sommeren.
Psst, K25

Der er også planlagt 3xIC4 i K25 ;)

Når i nu har så meget viden om k25. Hvorfor deler i den så ikke lige med os andre. :-)

Hvor kan møde IC4-tog for tiden?
Af Mikkelhk, Lunderskov. 23/06-24, 20:51.
Citat fra: Thomas Larsen Dato 23/06-24, 19:46Når i nu har så meget viden om k25. Hvorfor deler i den så ikke lige med os andre. :-)
Fordi K25 ikke er endeligt afsluttet endnu. Det kan godt være at DSB m.fl. har lavet materielplaner ud fra det foreløbige grundlag for K25, men der kan stadig ske væsentlige ændringer frem mod den endelige udgave af K25, som direkte eller indirekte kan påvirke disse planer.
"Time will tell" er formentlig lokomotivfører ved DSB (baseret på brugerens tidligere indlæg), og har derfor måske adgang til DSB foreløbige materielplaner.
Den endelige version af K25 vil forventeligt være tilgængelig på Banedanmarks hjemmeside medio/ultimo oktober.

Hilsen Mikkel

No shit sherlock.

Men når man nu har indsigt i k25.

Så kunne man jo være så heldig, at de havde noget spændende info som de ville dele.

Og så antydede min smiley, jo også at det var et lidt naivt håb.

Jeg kan huske at der for et par år tilbage (måske i 22 eller 21?) var nogen der viste et udkast til næste års køreplan allerede om foråret. Det fik vi da en del interessant diskussion ud af.

Hvor kan møde IC4-tog for tiden?
Af Mikkelhk, Lunderskov. 23/06-24, 21:52.
Citat fra: Thomas Larsen Dato 23/06-24, 21:03No shit sherlock.

Men når man nu har indsigt i k25.

Så kunne man jo være så heldig, at de havde noget spændende info som de ville dele.

Og så antydede min smiley, jo også at det var et lidt naivt håb.

Når man kigger på nogle af de andre indlæg her i forummet i løbet af de seneste par uger, ved man efterhånden aldrig om folk er seriøse i deres spørgsmål eller ej, uanset hvor vanvittigt spørgsmålet er.
Jeg tror ikke nødvendigvis at arbejdsgiveren vil være vildt tilfreds med at medarbejdere begynder at smide om sig med data, som umiddelbart ikke er henvendt til udenforstående.

Hilsen Mikkel

Hvor kan møde IC4-tog for tiden?
Af andersj, Aalborg. 23/06-24, 21:53.
Man kan da i hvert fald se toglinjerne for K25 på Sjælland her: https://www.facebook.com/photo/?fbid=10160699107330369&set=pcb.2070128846696465

Anders

Gå op Sider:[1] 2

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak