Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- S-Tog digital skilte
S-Tog digital skilte
Af Skylight. 20/06-24, 22:14.
Er der nogen der kender status/fremdrift på at få sat digitale Linje og ruteskilte i alle vogne udendørs?
Jeg så idag en del sæt hvor første sideskilt i hver ende så digitalt ud, mens resten af stammen havde rød tape over skiltene. Et enkelt sæt var i fuld digital udgave med alle skilte for, side og bag funktionsdytige og synlige.

S-Tog digital skilte
Af Niels Munch. 20/06-24, 22:41.
Citat fra: Skylight Dato 20/06-24, 22:14Er der nogen der kender status/fremdrift på at få sat digitale Linje og ruteskilte i alle vogne udendørs?
Jeg så idag en del sæt hvor første sideskilt i hver ende så digitalt ud, mens resten af stammen havde rød tape over skiltene. Et enkelt sæt var i fuld digital udgave med alle skilte for, side og bag funktionsdytige og synlige.

For dog at komme i gang har man netop valgt løsningen med et digitalt sideskilt i hver ende, og udskiftningen af destinationsskiltene til LED-displays forventes at være gennemført i løbet af næste år (2025), jf. https://www.dsb.dk/om-dsb/presse/nyheder/s-togene-far-nye-farver-pa-vaggene-og-ombetrukket-saderne/ .

S-Tog digital skilte
Af Trainee. 20/06-24, 22:44.

Der kører to sæt rundt med skærme over alle døre, SA 8142 og 8149. og så kører der vel en 10 stykker rundt med fase 1 skilte, altså skilte kun på A-vognen. I dag kom der yderligere et sæt med fase 1 skilte.

Indtil videre er det kun SA (De lange) der har fået nye destinations skilte, men der er ikke nogen SE (de korte) der har fået dem endnu.

Planen er, så vidt jeg har hørt, at der skal leveres 32 skilte om ugen, som løbende bliver sat på togene, men leverandøren er vist lidt forsinket.


S-Tog digital skilte
Af Skylight. 23/06-24, 17:32.
De må være godt bagud med de 32 skilte om ugen. Kun 2 fulde sæt, + ca 10 sæt med kun 4 skilte hver. Det er ikke engang svarende til 2 ugers leveringer. Q1 2025 kan da komme til at knibe med den fart.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak