Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Vision for mere tog i Jylland
Gå ned Sider: 1 2 [3]
Jeg bor selv på strækningen.

Det første vi har brug for er nye stationer ved Bredballe, Løsning og Hovedgård. De nuværende busforbindelser derude køre med mange passager. Jeg vil også anlæg en Trinbræt ved Rødkilde Gymnasium fordi rute 202 skal køre 2 busser ned til Rødkilde om morgenen fra Løsning og Hedensted fordi der er rigtig mange der skal med.

Jeg vil også køre halvtimes drift i dagtimerne på den nuværende Regionaltog fordi der er mange passager med på toget.

Citat fra: frederikhk Dato 21/06-24, 17:15Sjovt hvordan Viborg og Silkeborg er fuldstændig glemt i debatten om direkte tog til København.

Jeg kan ikke se problemet med at undersøge muligheden for batteritog som mulighed for direkte tog. Regionaltogene bliver jo også batteritog så de har ikke behov for køreledning. Det er virkelig mange penge for relativt få tog, da strækningen jo er enkeltsporet.
Silkeborg har en sjov situation. Det er nok bedre at den får direkte tog til Aarhus fremfor København. Så længe der er tilpasning til toget til København så burde det være fint nok. Vi har ikke brug for direkte tog til København fra alle steder:

Citat fra: mgameing123 Dato  4/07-24, 23:04
Citat fra: frederikhk Dato 21/06-24, 17:15Sjovt hvordan Viborg og Silkeborg er fuldstændig glemt i debatten om direkte tog til København.

Jeg kan ikke se problemet med at undersøge muligheden for batteritog som mulighed for direkte tog. Regionaltogene bliver jo også batteritog så de har ikke behov for køreledning. Det er virkelig mange penge for relativt få tog, da strækningen jo er enkeltsporet.
Silkeborg har en sjov situation. Det er nok bedre at den får direkte tog til Aarhus fremfor København. Så længe der er tilpasning til toget til København så burde det være fint nok. Vi har ikke brug for direkte tog til København fra alle steder:

Problemet er bare at hvis man reducerer til timedrift på Silkeborg-Skanderborg som følge af den nye bane Silkeborg-Aarhus, skal man enten ud på en stor omvej til Aarhus, eller risikere at blive forsinket i over en time hvis toget bliver aflyst.

Citat fra: frederikhk Dato  5/07-24, 08:55
Citat fra: mgameing123 Dato  4/07-24, 23:04
Citat fra: frederikhk Dato 21/06-24, 17:15Sjovt hvordan Viborg og Silkeborg er fuldstændig glemt i debatten om direkte tog til København.

Jeg kan ikke se problemet med at undersøge muligheden for batteritog som mulighed for direkte tog. Regionaltogene bliver jo også batteritog så de har ikke behov for køreledning. Det er virkelig mange penge for relativt få tog, da strækningen jo er enkeltsporet.
Silkeborg har en sjov situation. Det er nok bedre at den får direkte tog til Aarhus fremfor København. Så længe der er tilpasning til toget til København så burde det være fint nok. Vi har ikke brug for direkte tog til København fra alle steder:

Problemet er bare at hvis man reducerer til timedrift på Silkeborg-Skanderborg som følge af den nye bane Silkeborg-Aarhus, skal man enten ud på en stor omvej til Aarhus, eller risikere at blive forsinket i over en time hvis toget bliver aflyst.
Der kommer til at være halv times drift på den nuværende rute.

Gå op Sider: 1 2 [3]

Lokomotivfabrikker

Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak