Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Aflyser for meget...
Aflyser for meget...
Af Frank Poulsen. 19/06-24, 16:13.
Emnet har før været taget op herinde... Men denne melding kan jeg ikke forstå... Set på DSB facebook side:

Lyn-, IC- og regionaltog kan ikke køre mellem København S og Køge Nord/Ringsted
Et tog holder med fejl på Køge Nord hvilket betyder, at togene ikke kan køre på Banen København S-Køge Nord-Ringsted i begge retninger. Vi henviser til S-tog mellem København og Køge.
Vi indsætter Togbusser på banen mellem Køge og Næstved og mellem Ringsted og Køge Nord.
IC- og Lyntog vil køre ad ændret rute mellem København H og Ringsted, men dog køre omend med forsinkelser.
Læs mere og hold dig orienteret via linket her: https://ow.ly/IPNR50SlGbB

En ting er at man ikke kan køre på ny bane (Jeg antager fejlen på toget gør man heller ikke kan køre i nabospor, det er så hvad det er, det kan jeg godt forestille mig en eller anden situation med.

Men hvorfor kan man ikke køre Næstved - Køge fordi der holder et tog på Køge Nord? Er det så toget eller signalprogrammer der fejler tænker jeg... Jeg undres hvert fald. Og ja personale skal vende osv. Men altså, det bør man have nogle planer for hvis du spørger mig. Men ja alt er nemt set udefra. ved det godt.

Aflyser for meget...
Af mpp. 19/06-24, 22:32.
Da jeg var i Næstved for nyligt var det kun hvert andet tog til Køge, der fortsatte til København. Hvorfor det var sådan ved jeg ikke, men det viser i hvert fald, at man godt kan vende tog på Køge station.

I forhold til Ny Bane er problemet vist, at man aldrig fik gang i sporskifterne og de siden er holdt op med at virke. Det gør så banen noget mindre brugbar ved sporarbejde og ændringer, da man kun har et enkelt spor til rådighed i hele banens længde i stedet for blot at skulle lave enkeltsporsdrift på et kortere stykke af banen. At det ikke er blevet en større offentlig skandale forstår jeg ikke

Gå op Sider:[1]

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak