Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- København-Hamburg-Berlin t/r i pinsen
Goddag i forummet

Som jeg har nævnt i en anden tråd her i rummet, var jeg i Berlin i pinsen. Jeg vil her vise et par billeder fra turen. Udrejsen fandt sted pinselørdag d. 18.5, og der var togbus mellem Tinglev og Flensburg Hbf. Afgangen fra København H var derfor lagt en time tidligere end under normale forhold, nemlig kl. 08.26. Jeg købte mine billeter via DSBs hjemmeside et par uger før afrejsen, så jeg vidste allerede da, at jeg skulle med togbus noget af vejen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Mellem København H og Tinglev bestod toget af to IC3-sæt.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Omstigning til togbusser i Tinglev. Efter tidligere erfaringer med togbusser frygtede jeg egentlig det værste, men jeg blev glædeligt overrasket, for der var siddepladser til alle, og nogle af busserne havde en bagageanhænger på, for de rejsende havde masser af bagage! Og vi ankom så betids til Flensburg, at der var rimelig tid til omstigning.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Toget til Flensburg-Hamburg bestod af IC1-materiel og et EB-lokomotiv i hver ende. Her holder toget klar til afgang fra Flensburg Hbf. Toget afgik planmæssigt, og var rettidigt i Hamburg.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Der var forholdsvis god plads i toget. Jeg satte mig i en Bvmsz-vogn.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Kupé i Avmmz-vogn

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Broen i Rendsburg.set fra toget.
Mellem Hamburg Hbf og Berlin Hbf kørte jeg med ICE-tog – de var også rettidige, både på min ud- og hjemrejse.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Hjemturen d. 21.5. foregik rettidigt og uden togbusser. Jeg havde plads i en Bpmz-vogn. Denne rejse var min første tur med IC1-vogne. Jeg synes, det er udmærkede vogne med ok benplads og sæder, som er bløde nok til en lang tur – men jeg synes, at de behageligste sæder på denne tur var i IC3-toget.

v.h.
Ottoemil

København-Hamburg-Berlin t/r i pinsen
Af andersj, Aalborg. 13/06-24, 21:42.
DSB plejer nu at være gode nok til togbusser. Det er mere i Tyskland hvor man helst såvidt muligt skal undgå togbusser, for rigtig mange steder mener de det er nok bare at sætte en enkelt bus ind uanset om det er et dobbeltdækkertog eller en en Lint de skal erstatte.
Jeg kom uplanlagt med en togbus mellem Limburg og Wetzlar i sidste uge, fordi jeg pga. en togforsinkelse ikke nåede mit oprindelige tog. Det var selvfølgelig kun en enkelt 12 meter bus der blev proppet til sidste cm2.
Det sørgelige var at grunden til der kørte togbusser var at kommandoposterne på strækningen kun var bemandet frem til klokken 13 hver dag pga. personalemangel...

Anders

Hej Ottoemil,

Godt at høre at det også kan gå planmæssigt!
Jeg krydser fingre for at det også bliver rilfældet på min rejse til Berlin i år.


Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak