Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Overdækning af udendørs trapper på stationerne - undgå isglatte trapper
Gå ned Sider: 1 2 [3]
Citat fra: Niels Munch Dato 18/06-24, 22:32
Citat fra: KimC Dato 18/06-24, 13:15Jeg tillader mig den antagelse at arkitekten bag Køge Nord ikke selv pendler via Køge Nord.

Stationen blev i 2020 tildelt den prestigefyldte Prix Versailles, og nu er Køge Nord Station med på Prix Versailles – World Architecture and Design Award UNESCOs liste over verdens smukkeste jernbanestationer.

Stationen og broen er designet af Cobe, arkitektfirmaet Dissing + Weitling og det rådgivende ingeniørfirma COWI.

Du kan sikkert få trådstarter til at tilskrive dem om, hvorvidt de pendler til/fra stationen.


Det bekræfter blot min formodning om at bygherren købte arkitektur frem for funktionalitet. De inkarnerede jernbanenørder forsvarer alle jernbanens disositioner med næb og klør. Folkkan bare vente oppe i røret, de kan bare, de kan bare - de kan da bare lade være med at tage toget!

I øvrigt mener jeg..

En perrontunnel mellem fjerntogssporene kunne have været nyttig. Der er efterhånden flere og flere der skifter tog på Køge Nord for at skifte mellem regionaltog og IC-tog. Der ligger også en del virksomheder i området, og uden at kende passagetallene nøjagtigt, så er der kommet gang i stationen.

Der mangler dog en kiosk i røret, så man lige kan hente proviant til turen videre (nok primært mod Fyn/Jylland)

Gå op Sider: 1 2 [3]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak