Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Direkte tog Hamburg-Aarhus
Gå ned Sider: 1 2 [3]
Direkte tog Hamburg-Aarhus
Af TroelsH. 19/06-24, 18:32.
Jeg tænker at man skal komme i gang med et eller andet (Aalborg) Århus-Hamborg, og 2 timers drift er bedre end ingen drift, timedrift bedre. Det skal ikke samtidig fungere som regional tog, men intercity.

Når vi en dag får en ny regering, så kan det være at de vil droppe grænse delen igen eller i det mindste sørge for at pas kan kontrolleres mens toget kører.

Direkte tog Hamburg-Aarhus
Af Krabsen. 19/06-24, 18:59.
Citat fra: TroelsH Dato 19/06-24, 18:32Når vi en dag får en ny regering, så kan det være at de vil droppe grænse delen igen eller i det mindste sørge for at pas kan kontrolleres mens toget kører.
Netop det problem skal nok ikke løses på Christiansborg, men længere østpå...

Der er desværre formentlig større sandsynlighed for skærpelse af grænsekontrollen end det modsatte.

Direkte tog Hamburg-Aarhus
Af TroelsH. 19/06-24, 19:42.
Citat fra: Krabsen Dato 19/06-24, 18:59
Citat fra: TroelsH Dato 19/06-24, 18:32Når vi en dag får en ny regering, så kan det være at de vil droppe grænse delen igen eller i det mindste sørge for at pas kan kontrolleres mens toget kører.
Netop det problem skal nok ikke løses på Christiansborg, men længere østpå...

Der er desværre formentlig større sandsynlighed for skærpelse af grænsekontrollen end det modsatte.


Der er ikke et reelt behov når man ser på hvad de faår ud af det. Det handler mest om populisme på DF niveau.

Direkte tog Hamburg-Aarhus
Af Krabsen. 19/06-24, 20:34.
Det handler ikke om populisme men om at se realismen i øjnene; det der tidligere hed 'de faktiske forhold i jernindustrien'.

Det bliver hurtigt ret OT, men vent og se - jeg krydser fingre for at jeg tager fejl...

Gå op Sider: 1 2 [3]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak