Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Ny fjernbusterminal Dybbølsbro - Indvielse?
Gå ned Sider: 1 [2] 3
Citat fra: Nordexpress Dato  6/06-24, 15:25Ingen overdækning til Flixbus passagerer i regnvejr!
Éen megastejl trappe og éen elevator adgang.
Buspassagerer er åbenbart et under-folk!

Venner fra udlandet kan da kun anbefales at overnatte på Cab Inn, Wake Up eller Tivoli Hotel, hvor til og fra man kan trække bagagen i niveau.

Så overdriver vi vist en lille smule.

Dybbølsbro og bus 7A er lige ved siden af og snart er der også metro rundt om hjørnet.

Trappen syntes jeg ikke var specielt stejl og som nævnt har Ikea 2 elevatorer lige ved siden af hvis ikke den ene er nok for dig. :-)

Men jo jeg undrede mig også over at man har parkeret Flixbus ude i det fri.
Det er i hvert fald ikke fordi at de andre buslommer var optaget der jeg kiggede forbi.
Men heldigvis er der en ventesal.


Citat fra: Anders LarsenMen jo jeg undrede mig også over at man har parkeret Flixbus ude i det fri.

De får vel hvad de betaler for.

Citat fra: Mads Dato  6/06-24, 19:36
Citat fra: Anders LarsenMen jo jeg undrede mig også over at man har parkeret Flixbus ude i det fri.

De får vel hvad de betaler for.

Hvis man lige gad kigge på terminaloversigten, https://busterminal.dk/afgang-og-ankomst, så kan man se at Flixbus har perron 1-3, som alle er overdækkede. Og de kan i øvrigt også anvende perron 6, 7, 12, 13 og 15, hvoraf de højeste numre ikke er overdækkede..

SÅ ja, det får helt sikkert hvad de betaler for ;)

Citat fra: Svend Dato  6/06-24, 16:06
Citat fra: Ncard00 Dato  6/06-24, 14:28Svar fra Movia vedr. manglende færdiggørelse/implementering af IT-systemet til tiden:

"Den digitale trafikinformation forventes desværre først at virke 100 % fra og med oktober, men indtil da, vil der stå 1-2 billetkontrollører og guide passagererne på terminalen i tidsrummet mellem 05:00 og 24:00."

Lyssignalerne virker heller ikke.

Fedt... måske vi bare sku gøre som i Amsterdam, og sætte hastigheden på de fleste veje ned til 30 kilometer i timen, så vi slet ikke behøver lyskryds... som forklaret i denne video:

https://youtu.be/JRbnBc-97Ps?si=yj8YhvrnusTX4tUT

Og samtidig øve os på offentlige infrastrukturprojekter. Vi kan jo starte med de 1000 vis af kilometer supercykelstier som mangler landsdækkende, dem bliver folk heller ikke ligeså fornærmede over, hvis de bliver dyrere eller forsinkede, fordi projekterne er så billige enkeltvis.

Citat fra: Ncard00 Dato  6/06-24, 20:44
Citat fra: Svend Dato  6/06-24, 16:06
Citat fra: Ncard00 Dato  6/06-24, 14:28Svar fra Movia vedr. manglende færdiggørelse/implementering af IT-systemet til tiden:

"Den digitale trafikinformation forventes desværre først at virke 100 % fra og med oktober, men indtil da, vil der stå 1-2 billetkontrollører og guide passagererne på terminalen i tidsrummet mellem 05:00 og 24:00."

Lyssignalerne virker heller ikke.

Fedt... måske vi bare sku gøre som i Amsterdam, og sætte hastigheden på de fleste veje ned til 30 kilometer i timen, så vi slet ikke behøver lyskryds... som forklaret i denne video:

https://youtu.be/JRbnBc-97Ps?si=yj8YhvrnusTX4tUT

Og samtidig øve os på offentlige infrastrukturprojekter. Vi kan jo starte med de 1000 vis af kilometer supercykelstier som mangler landsdækkende, dem bliver folk heller ikke ligeså fornærmede over, hvis de bliver dyrere eller forsinkede, fordi projekterne er så billige enkeltvis.

Nu er det lidt et sidespor du er ude på, de lyskurve der er sat op på terminalen skal bruges til at guide busserne ind på den plads de bliver tildelt af systemet når det kommer op og virke.

Citat fra: mikkelwf Dato  6/06-24, 19:46
Citat fra: Mads Dato  6/06-24, 19:36
Citat fra: Anders LarsenMen jo jeg undrede mig også over at man har parkeret Flixbus ude i det fri.

De får vel hvad de betaler for.

Hvis man lige gad kigge på terminaloversigten, https://busterminal.dk/afgang-og-ankomst, så kan man se at Flixbus har perron 1-3, som alle er overdækkede. Og de kan i øvrigt også anvende perron 6, 7, 12, 13 og 15, hvoraf de højeste numre ikke er overdækkede..

SÅ ja, det får helt sikkert hvad de betaler for ;)

Det er omvendt jf. Fjernbusserne flytter til den nye Københavns Busterminal
CitatDen østlige del af fjernbusterminalen med ti pladser for busser op til 15 meter, plads 6-15, er i kamparkering og under overdækning....
CitatDen vestlige del af Københavns Busterminal set fra Dybbølsbro. Længst væk er indkørslen fra Carsten Niebuhrs Gade, som løber i venstre side af billedet. I denne ende af terminalen er der tre pladser for ledbusser, plads 1-3, med en perron til ind- og udlæsning af bagage på venstre side. Hertil kommer to pladser for busser op til 15 meter, plads 4 og 5, i kamparkering, som er under åben himmel.

Kigger man på de medfølgende billeder til artiklen, kan man også se numrene på kamparkeringerne.

Citat fra: mikkelwf Dato  6/06-24, 19:46
Citat fra: Mads Dato  6/06-24, 19:36
Citat fra: Anders LarsenMen jo jeg undrede mig også over at man har parkeret Flixbus ude i det fri.

De får vel hvad de betaler for.

Hvis man lige gad kigge på terminaloversigten, https://busterminal.dk/afgang-og-ankomst, så kan man se at Flixbus har perron 1-3, som alle er overdækkede. Og de kan i øvrigt også anvende perron 6, 7, 12, 13 og 15, hvoraf de højeste numre ikke er overdækkede..

SÅ ja, det får helt sikkert hvad de betaler for ;)


Så skal du til sg kigge igen. :-)

Stop 1 til 5 ligger modsat Dybbølsbro broen set i forhold til de andre stop og er derfor ikke under tag.

Citat fra: mikkelwf Dato  6/06-24, 19:46
Citat fra: Mads Dato  6/06-24, 19:36
Citat fra: Anders LarsenMen jo jeg undrede mig også over at man har parkeret Flixbus ude i det fri.

De får vel hvad de betaler for.

Hvis man lige gad kigge på terminaloversigten, https://busterminal.dk/afgang-og-ankomst, så kan man se at Flixbus har perron 1-3, som alle er overdækkede. Og de kan i øvrigt også anvende perron 6, 7, 12, 13 og 15, hvoraf de højeste numre ikke er overdækkede..

SÅ ja, det får helt sikkert hvad de betaler for ;)

Perron 1-3 er ikke overdækket.

Citat fra: Time will tell Dato  6/06-24, 21:11
Citat fra: Ncard00 Dato  6/06-24, 20:44
Citat fra: Svend Dato  6/06-24, 16:06
Citat fra: Ncard00 Dato  6/06-24, 14:28Svar fra Movia vedr. manglende færdiggørelse/implementering af IT-systemet til tiden:

"Den digitale trafikinformation forventes desværre først at virke 100 % fra og med oktober, men indtil da, vil der stå 1-2 billetkontrollører og guide passagererne på terminalen i tidsrummet mellem 05:00 og 24:00."

Lyssignalerne virker heller ikke.

Fedt... måske vi bare sku gøre som i Amsterdam, og sætte hastigheden på de fleste veje ned til 30 kilometer i timen, så vi slet ikke behøver lyskryds... som forklaret i denne video:

https://youtu.be/JRbnBc-97Ps?si=yj8YhvrnusTX4tUT

Og samtidig øve os på offentlige infrastrukturprojekter. Vi kan jo starte med de 1000 vis af kilometer supercykelstier som mangler landsdækkende, dem bliver folk heller ikke ligeså fornærmede over, hvis de bliver dyrere eller forsinkede, fordi projekterne er så billige enkeltvis.

Nu er det lidt et sidespor du er ude på, de lyskurve der er sat op på terminalen skal bruges til at guide busserne ind på den plads de bliver tildelt af systemet når det kommer op og virke.

Det ved jeg, var blot lige en hurtig info og frustration jeg skulle ud med :)

Fleet stopper kørslen her midt i Juni  helt 

Citat fra: Lyntoget Dato  8/06-24, 00:40Fleet stopper kørslen her midt i Juni  helt 

Spændende. Det må betyde at Vikingbus bedre kan stille med erstatningskørsel til DSB med akutte ændringer. Det har de haft svært ved siden de startede Fleet op.

https://turistmonitor.dk/nyheder/art9934803/Vikingbus-lukker-fjernruter-ned

Citat fra: Nordexpress Dato  6/06-24, 15:25Ingen overdækning til Flixbus passagerer i regnvejr!
Éen megastejl trappe og éen elevator adgang.
Buspassagerer er åbenbart et under-folk!



Om det är så, hade det väl varit lika bra och billigare att behålla Ingerlevsgade bussterminal?

Citat fra: Bengt Larsson Dato 10/06-24, 13:59Om det är så, hade det väl varit lika bra och billigare att behålla Ingerlevsgade bussterminal?
Klart nej!!!

Ingerslevsgade er kun et busstoppested på en trafikeret vej, hvor der både mange biler og specielt mange cyklister. Det mange konflikter med specielt cyklister og buspassager, fordi buspassagerer gik på cykelstien. Det fungere ikke.. så der skulle ske noget.

Citat fra: Nordexpress Dato  6/06-24, 15:25Ingen overdækning til Flixbus passagerer i regnvejr!
Éen megastejl trappe og éen elevator adgang.
Buspassagerer er åbenbart et under-folk!

Venner fra udlandet kan da kun anbefales at overnatte på Cab Inn, Wake Up eller Tivoli Hotel, hvor til og fra man kan trække bagagen i niveau.

Nu er det sådan at man i Danmark i de sidste år generelt set har haft noget af en tendens til at bygge meget beskeden infrastruktur til kollektiv transport. Jeg henviser til Kastrup udvidelse, for eksempel, også uden overdækning, til (inter)nationale togpassagerer. Men jeg giver dig ret, når endda busterminaler i provinsbyer rundt omkring Storbritannien eller Spanien er langt bedre udbygget end i Danmarks hovedstad og største by, så er det helt klart et problem. Jeg har sagt det før, men siger det gerne igen, fundamentalt set handler det her om at ingen regering i nyere tid har sat fokus på offentlig transport og det ser næppe ud til at blive bedre på kort sigt.

Den, som ikke forstår spøg, forstår ikke dansk. - Georg Brandes

Har i dag været inde ved Dybbølsbro, i forbindelse med et møde, og der kunne jeg så konstatere at FlixBus havde hele 4 busser holdende i kamparkeringen under halv tag, så rolig nu. Tænker at plads 4-5 er hvis der er booket fuldt op under halv taget. Plads 1-3 som er til ledbusser kunne nok ikke laves med overdækning inden for en rimelig pris (egen spekulation), men kan sikkert godt realiseres for et middelhøjt beløb.

Gå op Sider: 1 [2] 3
DSB MY 1157ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak