Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Viking Rail på besøg i Roskilde
Viking Rail på besøg i Roskilde
Af Niels-Erik Hansen, Roskilde. 25/05-24, 15:48.
I dag var Mx 1023 fra Viking Rail på kort besøg i Roskilde for at "aflevere" sporombygningsmateriel.

Umiddelbart ligner det en stoppemaskine (sporjusteringsmaskine), en stabilisator, en ballastvogn og en ballastfordeler og altså et komplet tog til relevante arbejdsopgaver ved sporjustering. For at opretholde sporets ydeevne og levetid, skal der sporjusteres hvert femte år - arbejdstempoet er mellem 500 og 1300 meter i timen, så der er nok at lave...

Iøvrigt viser indledende analyser af spors levetid og tilstand, at der nok er noget at komme efter, hvis man i Danmark øgede indsatsen med præventiv sporjustering, men det er en helt anden sag...

/Lasse

Viking Rail på besøg i Roskilde
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 28/05-24, 10:35.
Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato 28/05-24, 09:22Umiddelbart ligner det en stoppemaskine (sporjusteringsmaskine), en stabilisator, en ballastvogn og en ballastfordeler og altså et komplet tog til relevante arbejdsopgaver ved sporjustering. For at opretholde sporets ydeevne og levetid, skal der sporjusteres hvert femte år - arbejdstempoet er mellem 500 og 1300 meter i timen, så der er nok at lave...

Iøvrigt viser indledende analyser af spors levetid og tilstand, at der nok er noget at komme efter, hvis man i Danmark øgede indsatsen med præventiv sporjustering, men det er en helt anden sag...

/Lasse
Vil da være tude dumt ikke at vedligeholde det som er rettet op på. Så kommer vi da aldrig i mål

Gå op Sider:[1]

Danske privatbaner

Læs historien om:
Østjydske Jernbane
... og så kommer toget, Trine
... og så kommer toget, Trine

Dette hæfte på 48 sider udkom i 1972 på Signalpostens forlag. Undertitlen er ´en baneveterans erindringer fra Als og Sundeved´ og er baseret på dagbogsnotater fra Stationsforstander S. S. Nielsen, Sønderborg. Hæftet er i pdf-format og fylder 16 Mb.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak