Citat fra: Michael Deichmann Dato 12/05-24, 01:43Den bli'r godt nok brugt flittigt! Det har vist været en god forretning for Nordjyske at de har fået ERMTS på den.
Det var nok en nødvendighed for at kunne køre med den udenfor værkstedsområde i Hjørring.
Det var jo den første strækning i Danmark med ERTMS. Men det tog også lang tid med godkendelse af signalsystemudstyret på den.
Jeg var i Hjørring 8/4 2021 og se testkørsel af Z70 740 med det nye udstyr
Den blev endeligt godkendt april/maj 2023 og derefter udlejet til DB Cargo. (Så godt to år!)
Så jeg kan godt forstå at der er rift om den da den pt er det eneste lokomotiv i Jylland med godkendt ETCS udstyr.
Pt venter vi på MX26 fra Midtjyske Jernbaner og MZ 1449 fra DB Cargo til at supplere... og når så NRFAB ME 1529 er godkendt, så overtager ME'erne nok arbejdet for de gamle rundsnuder herhjemme.