Selv Harzer Schmalspurbahnen og en række andre smalsporsbaner der driver offentlig servicetrafik er inkluderet. Dog er strækningen Brocken - Drei Annen Hohne ikke inkluderet, da den ikke er en del af den offentlige servicetrafik.
Jeg var med damptog i sidste uge fra Wernigerode til Eisfelder Talmühle og derefter med en
skinnebus fra 1955 det sidste stykke ned til Nordhausen. Begge på 9€ billetten.
Tyskland er også for en stund blevet et slaraffenland for nostalgikere, da man mange steder har indsat ekstra kapacitet - typisk i form af "n-Wagen". Mit tog fra Goslar til Wernigerode bestod af en BR 218 med 3 n-Wagen (toget frigav Lint togsæt, så de øvrige tog på strækningen kunne køre i dobbelttraktion) og senere på ugen var jeg med et ekstratog fra Berlin Gesundbrunnen til Rostock der bestod af en BR 182 med Bimz vogne.
Her mit tog mod Eisfelder Talmühle kort inden afgang fra Wernigerode:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.