Citat fra: steenth Dato 22/04-24, 21:26Citat fra: Ncard00 Dato 22/04-24, 12:55Nej, er ligeglad med klimaet, som vi aldrig kommer til st løse, da der udledes 1200 tons CO2 i sekunder globalt, og det har ikke toppet endnu.
Er derimod interesseret i støj og luftfourening, hvorfor jeg er ligeglad med at batterierne sviner når de produceres, og har det fint med elbiler, busser, og batteritog.
Københavns Kommune skriver: "Hovedparten af luftforureningen med partikler (ca. 95 %) stammer fra kilder udenfor byen". Og hvad der kommer lokalt er trafikken størst bedragsyder. Men det er jo noget, som bliver gjort noget, når fx busserne kommer over på batteridrift.
Citat fra: Ncard00 Dato 22/04-24, 12:55Og ved +Way undgår busserne den værste del af den øgede biltrafik, og længere busser, og elbusser, sørger billigt for at der er bedre plads til folk, barnevogne, og cykler, og elbusser har ordentligt aircondition til de stigende temperaturer, og køreoplevelsen og komforten er bedre end dieselbusser, helt lavpraktiske ting.
Løser det problemerne ved at forhindre bilkørsel et sted? Støj, som er mange er ramt af, vil bare flytte et andet sted hen, hvis der var muligt. Og både Nordre Fasanvej og Søndre Fasanvej er et af meget få gennemgående veje i området sammen med Jagtvej/Falkoner Alle/Allegade/Pile Alle. Problemet er meget få alternative veje i område. og begge vejforbindelser er for smalle til egen kørebaner til busser.
Er i første omgang ligeglad med den luftfourening som kan måles, da jeg har autisme, og dermed kun har fokus på den luftofurening jeg kan lugte. Er ligesom argumentet med, at 70% af luftfoureningen i Danmark kommer fra udlandet, igen, jeg er ligeglad, for den fourening er så tynd at man ikke kan lugte den, kun måle den.
Og hvis der ikke er plads til egne baner til busserne, så luk disse veje helt for personbiler, og brug de 2 vognbaner udelukkende til letbanerne. Man skal ikke nødvendigvis kunne køre med biler på hver evig eneste vej i København, i udlandet er der mange veje i storbyerne som er forbudte for biler, med få undtagelser selvfølgelig, så hvorfor skulle vi ikke kunne gøre det samme herhjemme. I gamle dage kørte der biler på Strøget i København, og flere af dem som forslog et bilforbud fik dødstrusler og jeg ved ikke hvad, og idag er der ingen som ønsker biler på Strøget igen, fordi folk elsker at gå på gaden, og butikkerne tjener masser af penge til samfundet, sammenlignet med biltrafikken, som blot kørte igennem uden at stoppe.