Citat fra: Niels Dato 19/04-24, 10:02Citat fra: Niels Munch Dato 19/04-24, 01:45RailwayPRO 16. april 2024:
"VR FleetCare vinder vedligeholdelseskontrakt i Danmark
Det danske jernbaneselskab Nordjyske Jernbaner tildelte VR FleetCare en kontrakt, der dækker vedligeholdelse af bogier og pneumatiske komponenter i selskabets Alstom Coradia Lint-tog i årene 2024-2029.
.....
Vedligeholdelsen af bogier og pneumatiske komponenter vil blive udført på VR FleetCares Component Services-lokationer i Helsinki og Pieksämäki.
....."
Læs hele artiklen her (engelsk): https://www.railwaypro.com/wp/vr-fleetcare-wins-maintenance-contract-in-denmark/ .
M.v.h.
Niels
Hmmm...
Skal kun boggierne eller hele sættet transporteres til Finland? - i alle tilfælde mister jernbanen her lidt af sin legitimitet i forhold til klimapåvirkning. Det burde kunne gøres på NJs værksteder i DK.
Venlige hilsner
Niels H
Delene bliver sendt til Finland og renoveret. Det er ikke noget man har kompentencerne til i Hjørring, måske ikke engang i Danmark.
Men man kan selvfølgelig godt undre sig over at det er billigere at transportere dem til Finland fremfor eksempelvis Tyskland. Det kan selvfølgelig handle om kapaciteten, som generelt er presset i Tyskland pga. mangel på kvalificeret arbejdskraft.
Her er den originale pressemeddelelse fra VR:
https://www.vrfleetcare.com/en/vr-fleetcare/news/vr-fleetcare-secures-maintenance-contract-with-danish-train-operator-150420241209/