Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Høj punktlighed for DSB i 1. kvartal 2024
Efter årets første tre måneder kan DSB gøre status på punktligheden, og den viser en stærk start på året. Både i fjern- og regionaltogstrafikken og for S-tog.

https://www.dsb.dk/om-dsb/presse/nyheder/hoj-punktlighed-for-dsb-i-1.-kvartal/

JH

Høj punktlighed for DSB i 1. kvartal 2024
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 15/04-24, 16:11.
Citat fra: Jens Hansen Dato 15/04-24, 15:37Efter årets første tre måneder kan DSB gøre status på punktligheden, og den viser en stærk start på året. Både i fjern- og regionaltogstrafikken og for S-tog.

https://www.dsb.dk/om-dsb/presse/nyheder/hoj-punktlighed-for-dsb-i-1.-kvartal/

JH
Jamen stort tillykke til DSB.
Super at S-toget er kommet sig oven på det nye signal system.
Fjern trafikken, jo jo over målet. Nu er målet jo også lavet (for lavet). Ser frem til at det nye signal system bliver en hjælp og ikke en belastning.

Spørgsmål: h or ser det ud der hbor Jylland har fået nyt signalsystem?

Citat fra: hummel_62 Dato 15/04-24, 16:11Jamen stort tillykke til DSB.
Super at S-toget er kommet sig oven på det nye signal system.
S-tog har kørt som nærmest en drøm siden hele S-togsnettet kom over CBTC i september 2022. En af de store problem indtil da var de 2 steder, hvor der var systemskifte. Og de har fået bedre mulighed for at genoprette trafikken efter problemer, da der er god kapacitet imellem Valby og Hellerup og systemet selv kan hjælpe med det og der er nye muligheder for at akut at ændre linjer...

Citat fra: hummel_62 Dato 15/04-24, 16:11Fjern trafikken, jo jo over målet. Nu er målet jo også lavet (for lavet). Ser frem til at det nye signal system bliver en hjælp og ikke en belastning.
Desværre kan jeg ikke se marts tal for fjern. I Øst var februar meget dårlige for Lille Syd fx. Men årets sporarbejde er endnu ikke startet og det vil trække punktligheden meget ned.

Citat fra: hummel_62 Dato 15/04-24, 16:11
Citat fra: Jens Hansen Dato 15/04-24, 15:37Efter årets første tre måneder kan DSB gøre status på punktligheden, og den viser en stærk start på året. Både i fjern- og regionaltogstrafikken og for S-tog.

https://www.dsb.dk/om-dsb/presse/nyheder/hoj-punktlighed-for-dsb-i-1.-kvartal/

JH
Jamen stort tillykke til DSB.
Super at S-toget er kommet sig oven på det nye signal system.
Fjern trafikken, jo jo over målet. Nu er målet jo også lavet (for lavet). Ser frem til at det nye signal system bliver en hjælp og ikke en belastning.

Spørgsmål: h or ser det ud der hbor Jylland har fået nyt signalsystem?

For fjerntrafikken er målet lavet lavt (!) netop på grund af de mange sporarbejder. Det er det som man mener man realistisk kan opnå, så længe der er så mange uregelmæssigheder.

Høj punktlighed for DSB i 1. kvartal 2024
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 16/04-24, 14:17.
Høj punktlighed trods sporarbejde burde ikke være noget problem - det er bare et spørgsmål om at være tilstrækkelig "pessimistisk" når køreplanen lægges.

Men om den høje punktlighed vil være samfundsøkonomisk optimal er til gengæld et spørgsmål. Der vil nemt kunne anvendes mere tid til transport end en mere "dristig" køreplanlægning ville koste.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Gå op Sider:[1]

Danske privatbaner

Læs historien om:
Helsingør - Hornbæk Banen
TKVJ M 5

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak