Citat fra: PD Hansen Dato 16/06-24, 17:14Citat fra: Trainee Dato 16/06-24, 16:30[...] Der er ikke nogen forhold der har forværret sig [...]
Det er en forværring i forhold til klippekort, hvor kunderne kunne få både 1) lav pris, 2) ingen overvågning, 3) intet krav om bøvl med tjek ud. At klippekort er "gammeldags" er ikke en relevant undskyldning for at moderne teknologi ikke skulle kunne give den samme fordel.
Rejsekortet er en stor forbedring i forhold til klippekortet.
Et eksempel (ikke fortænkt, den reelle verden for mig):
Vi havde 5-6 klippekort på lager: Et til Aalborg, et-to til Aarhus, et i Odense og 2-3 stykker i København. Alle forudbetalte - og måske et i reserve, hvis det gule HT kort slipper op på et inferiørt sted hvor man ikke lige kan købe et nyt.
I København skulle jeg først finde destinationen på det meget lille zonekort på standeren, se hvor mange zoner rejsen var - og så håbe at jeg havde fået det rigtige klippekort med.
Og ve mig, hvis jeg undervejs ombestemte mig og valgte at stå af et andet sted, måske i en anden zone.
Ofte endte man med at bruge et større klippekort end nødvendigt for at slippe for alt bøvlet og fandt sig så i en dyrere billet.
Rejsekort: Check ind, check ud, færdigt arbejde. Betaler hverken for lidt eller for meget og skal ikke tænke på opfyld, købe nye klippekort og fylde tegnebogen med dem.