I forbindelse med elektrificering af strækningen Aarhus-Lindholm, herunder Randers-Aalborg, har man forskellige steder indrettet midlertidige oplagspladser.
Én af dem er placeret i den nordlige ende af Skalborg, hvor man har lagt køreplader ud, og har opsat et fint skilt, der fortæller lidt om, hvad der skal ske. Ganske fint og ganske
borgervenligt.
Nu er jeg formentlig en af de få, der faktisk læser, hvad der står på skiltet, og når jeg gør det, bliver jeg bare så træt i hovedet. For man har taget et skilt fra strækningen Fredericia-Aarhus.
Jeg gider simpelthen ikke tage Banedanmark, Aarsleff og Siemens i forsvar: Det dér er udtryk for sjusk, sjask og slendrian, og bunder i sidste ende formentlig i dårlig ledelse og manglende kvalitetskontrol.
Jamen, der skal jo spares, hvor der kan, og i bund og grund kan det jo være lige meget, hvad der står på sådan et skilt. Bare meningen er rigtig. Vrøvl. Banedanmark, Arsleff og Siemens er milliardforetagender med mange dygtige medarbejdere. Det burde kunne gøres bedre, uden at gøre mig træt i hovedet.
Jeg er klar over, at mine udgydelser vil blive modsagt. Sæt i gang.
Trætte jernbanehilsner
Thomas Boberg Nielsen
11. april 2024. Nordenden af Skalborg. Det fremskudte signal på nederste foto er Aalborg stations fremskudte signal mod syd. Billederne er klikbare. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.